Ny Planterat

Vart tvungen och fixa till mitt ena shrimpset då det har stått tomt på invånare en längre tid och algat igen totalt. Så i med lite nya växter och 9 Iriatherina*werneri( trådfensregnbåge). Jag brukar tappa intresset relativt fort när det gäller fiskar men dom här är väldigt intressanta att beskåda då dom far runt och spänner sina fenor(dom ska få flytta in i 112l karet på jobbet snart). Övriga invånare är: 4 körsbär 1 amano samt en nerentina snäcka som får sköta fönster putsen:)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bl7Zi98QlSw

Fråga. hur länkar man in youtube rutan direkt i inlägget?

Hur länge har du haft neritinasnäckan? :slight_smile:
(Så att du inte missat ägg-läggandet på all inredning förut, och blir galen när akvariet blir prickigt) :slight_smile:

Ser ju bra ut, men du glömde algerna i hörnorna i burken;)

Tror dom där fiskarna hör till regnbågsfiskarna om jag inte har helt fel:)

tio dagar har snäckan fått jobba… har haft dom förut i andra kar, men klarat mig från äggen:) Har läst att äggen sitter fast rätt hårt:)

japp ska skrapa lite mer alger sedan hehe

yes dom hör till regnbågsfiskarna och nu väntar jag med spänning på att dom färgar ut:thumbs:

Det är ju synd att ha algerna där när karet annars ser väldigt bra ut:thumbs:

Jag har funderat på en annan art av dessa men det har aldrig blivit så och nu har jag snöat in på Tanganyika igen och funderar på att göra om burk nr 2 med:lol:

Jag har också gjort om i mitt akvarium. Har Iriatherina Werneri (Trådfensregnbåge), Körsbärsräkor, Amanoräkor, Neontetror och min 10-åriga skäggmal. Såhär ser det ut nu för den som är intresserad.

Har haft Iriatherina Werneri ett tag och dem gör sig väldigt bra tillsammans med räkor. Trevligt att beskåda deras konstiga beteenden. Färgmässigt bör du inte förvänta dig allt för mycket. Dem kommer bli lite starkare i färgen och få svarta ränder längs kroppen men det är också allt. Dem riktigt orange/gula färgerna får du bara om du har honor i akvariet. Jag kan inte se några honor i ditt akvarium.
Såhär ser en hona ut (fast oftast är dem blekare i färgen):

Har själv inga honor i mitt akvarium just nu, dem brukar inte komma ut i handeln särskilt ofta.

MVH Erik Gustafsson

tack:) algerna ska ut till veckan:)

gör om burk nr 2 och glöm inte att fota:thumbs:

aha! inga honor dålig färg! då får man hålla ögonen öppna efter honor i framtiden…sjysst kar förresten! vad ger du dina för foder?

• Tetra Pro Vegetable
• Tetra Pro Colour
http://www.aquaticstoyourdoor.co.uk/Bloodworm-Sinking-Pellet-3kg-6mm.html fast 3mm, uppskattas väldigt mycket utav räkorna. Detta säljs oftast dyrt fast i mindre förpackning, speciellt på Ebay. Jag blandar allt i en enda stor burk tillsammans med lite rester från gamla förpackningar, allt för att ge dem en balanserad kost :slight_smile:

Ger dem även röda mygglarver emellanåt men jag är ingen expert på fiskmat.
Finns nog säkert nyttigare, billigare och enklare lösningar där ute jag har bara inte dykt ner i det träsket än.

Kanon! Tack tack:)

Jahopp! Då gick aquaellampan sönder igen som vanligt! Tog och investerade i ehiems aqualight led och vilket kanon fint ljus det blev, nu återstår det att se vad växterna tycker om ljuset:thumbs:

http://www.youtube.com/watch?v=lDiWTNu1FtQ&context=C365a0c6ADOEgsToPDskJJdzh_WPBN0sMP--cFYVnB

Har själv 2 nerentina…

Äggen. Går. Inte. Att. Få. Bort…

Har stått och skrubbat i evigheter… Helt galet ^^

Skönt för dig att slippa dom iaf! :slight_smile:

Jag vet inte, men jag har bara haft en i varje kar om det är därför jag klarar mig från äggen men jag är inte så insatt i deras fortplantning…har precis beställt 3 nya som kommer att få gå var för sig…så vi får se om man klarar sig ännu en gång från äggen:)

dags för lite uppdatering sessifloran, windelöven och mossan har ersatts med rotala samt att det har växt lite så det är dags för lite frisering:hehe:

Ser ju grönt o fint ut.
Gillar kar då invånerna måste ha mashete(säkert felstavat) för att ta sig fram.
LED-belysningen fungera fint.
Mvh Pia

hehe japp dom måste hugga sig fram:hehe: ledden fungerar väldigt bra fast när det blir en stor växtmassa så skulle man behöva två…blir många partier med skugga

Grönt och härligt :slight_smile: