Hallå är ny med räkor å har tänkt starta upp ett akvarium, har läst nått att har man av samma art så korsar dom sig, jag som bara ska ha de för nöjes skull å inte odling är det nått jag bör tänka på? För mig känns det som det kvittar men är det på nått sätt negativ för räkorna?
Skickat från min K016 via Tapatalk
Nej de bryr sig inte om de får udda färger 
Köper du släktet Neocaridina och har olika färger i samma kar så blir avkommorna ganska snart viltfärgade, dvs bruna/transparanta. Kanske inte så kul när de från början varit knallröda eller gula
Okej så inget farligt då med andra ord förutom att dom kanske blir “fula” då?
är det nått speciwllt man bör tänka på som nån kan tipsa om när de gäller räkor?
Det finns massor av tips om du kollar gamla trådar här inne på redbee. Vi hat varit igång i snart 10 år så det finns en del 
På nätet kan man hitta en hel del med tips om skötsel av räkor. Jag kan inte svära för alla arter, men här är åtminstone några tips gällande Caridina räkor.
Först och främst ska du se till att det finns mycket växter i ditt akvarium - till exempel javamossa och vattenpest - och dessutom är kraftig belysning önskvärt. Det bästa temperaturen ligger mellan 21 och 24 celsiusgrader. Caridinor trivs i grupper, så det är inte illa om du har åtminstone 10 stycken räkor i samma akvarium.