Ny i räkträsket

Hejsan

Har efter många veckor surfandet här på sidan äntligen kommit till skott. Och tänkte dela med mig lite. Är inte helt grön angående fiskar, har ett 300l. Malawi akvarie sen flera år tillbaka.

Det blev ett pelareakvarie på 140l. 504070, hembyggt ytterfilter med Eheim 1250 som pump. Allt är draget genom bottnen på akvariet. Inte jag som har byggt detta men fick det av en kompis. Bilder kommer sen.

Sen blev det 7,5 cm Akadama, 2cm rågesand och 0,5cm svart grus. Svarta gruset var slut, fanns bara 2kg kvar. Får hitta mera sen. 2st mangrove och 1 Red Moor rott.

Sen ska jag fylla på med mossa och räkor… Nog om detta, dax med lite bilder…

Lite flera bilder. Kommer att uppdatera allt efter som.

Riktig häftig akvarium, och snygg rot! Blir jätte snyggt när du skaffar lite mossor.

Flyttar tråden till Bilder…

Det där ser jättetrevligt ut. Ska bli kul att se bilder vartefter projektet utvecklas.

Tänkte uppdatera med en ny bild. Äntligen ligger rötterna på botten och allt släm är tvätt bort. I helgen bliver det lite grönt också, tack till Johnny. Tänkte bygga en vägg av mossa men mer om det senare.

Skulle gärna se en bild på hur det ser ut nu :slight_smile:

Äntligen!!! Idag var det dax att hitta lite nya invånare till mitt 140L.
Åkte förbi Akvarielagret på vägen hem från jobbat och handlade en pose räkor. Fick betala 300,- for innehållet och räknade dom små liven när jag kom hem. Fick totalt 11 vuxna, 1 med rom och ca 25-30 små nykläckta miniräkor. Tyckte det var en helt ok deal, hoppas att hon inte tappar romen och dom så överlever resan.
Nu saknar det bara ett par Äpplesnäckor…

Nu är det väl dax för lite blider.

Har försökt men det funkar inte. Står att det är fel på sidan.

Dom nya bilder finns i mitt galleri.

Snyggt! :wink:

Usch, jag minns den där äckliga slemmet på rötterna som också fanns på mina red moor.

Länkar in bilderna så slipper folk klicka runt i onödan…