Ursprungen är körsbärsräkor men förädlade över tid genom selektering med heltäckande blodröd färg som är lite glansig.
Mycket fertil stam som är livskraftig och lättskött som de flesta Neocaridina arter. Går i kranvatten med tillsatt mineralsalt, TDS 150-250 ppm. Ph 7-8,5, GH 4-7, KH 0-4. De äter det mesta och älskar att botanisera bland mossor och annat grönt.
10 + 2 räkor för 400:- inkl. frakt med Postnords ”skicka lätt” i isolerad låda inom Sverige, som skickas mån-onsdagar. Swish går bra och skicka ett PM om du vill köpa.
Ser fantastiskt vacker ut! Vilken färg!
Blir kanske så att jag kontaktar dig för köp senare.
Bromma Zoo sa att akvariet ska stå en vecka innan nedsläpp av räkor. Hör andra säga 4-5 veckor… Din tanke?
Jag köpte detta efter rekommendation av butiken.
JBL Biotopol C, första dagen
JBL Denitrol, 10 dagar
Men, är det nog? Är det överdrivet?
Har doppvärmare men läst ett par olika inlägg att det är onödigt för räkor. Onödigt eller rent av dumt?
Mvh
Carro
Jag är av nature tveksam till de flesta mirakelprodukter för uppstart och annat då det bara gynnar butiken. Prata med någon som har ett inkört akvarium och be att de rengör sitt filter vi litre vatten och häll i grumset i ditt kar. Det ser inte vackert ut men vattnet klarnar efter några dagar och du får en bra bakteriekultur.
Idag kom mina nya räkor hem Sakura Bloody Mary ,snabbt och smidigt. Alla såg kanon ut och var pigga. Kommer att köpa fler räkor från dig i framtiden då allt funkade kanon med allt.
Intresserad av Bloody Mary. Bara en fråga och postar här för jag tänkte att andra som handlar per post kanske undrar samma sak. Jag bor på landet och är orolig att det tar för lång tid hit. Att de kanske blir liggande över helgen eller liknande. Hur går det? Sen vet jag att paket slängs omkring och oroar mig för det… Kanske dumma frågor.