Karen är ju annorlunda byggda. Ger inget stort tryck på mitten av hyllan.
Ett alternativ är att nerifrån golvet sätta “stöttor” på mitten mellan varje plan. På så vis får du inget häng. Har gjort så själv när det krävts.
Rätt mycket pengar för en ställning om du ändå måste på och modifiera den och det är jag rätt säker på att du behöver. Såna hyllplan bågnar väldigt lätt så jag skulle lagt en bra mycket grövre skiva under. Alternativet är ju att bygga en i trä, då kommer du billigare undan.
Lutar nog och kolla upp vad en 25*25 fyrkantsrörsställning skulle kosta alternativet är hederlig aluminiumställning…drar isåfall ner karen till 3 per rad och sidorutan framåt.
Profiler och knutar hittar du på Bauhouse. Jag köpte min från akvarielagret i bromma, du kan gå in på deras hemsida så kan du räkna ut pris och åtgång
Ps deras profiler är grövre och har en förstärkning på ena sidan som bra att fästa tex skyddslock i
Jo jag vet …ja håller med att de är mycket trevligare och titta på karen framifrån , jag har en ställning med fronterna fram…får kanske dra ner antalet kar och tänka om. (tanken med sidan utåt var naturligtvis platsbesparing)
Här är en bild på min ställning ja har nu. (dock inga räkor :))