mysis/pungräka

Finns det någon som vet vad för vattenvärden och temp pungräkan vill ha för att överleva?

pungräka??? :shock: :shock: :shock:
har aldrig hört talas om en sådan sort, latinskt namn??
blid???

http://www.frammandearter.se/5arter/pdf … nomala.pdf är en ganska “poppig”
variant av pungräka.

Mysis relicta är den som naturligt förekommer i svenska insjöar, denna är en relict från istiden…

tackar …rolig liten krabat det där :lol:

ja då borde den ju nästan gå att ha i ett kar med rumstempurerat vatten, fast det ligger ju på gränsen iofs.
Pappa jobbar på en fiskodling och där finns det hur mycket som helst med sånna så ska åka och hämta mig några =)

Fick en dunk i helgen fast de dog när tempen började närma sig 19 grader så vet inte om de beror på det eller om syret tagit slut för det var bara en 5 liters dunk, så han aldrig börja introducera dom riktigt.

Kan bli j@vligt knivigt att introducera dem under denna tidsperiod. Vattnet är duktigt kallt ut nu i jmf med hur det ligger till i burkar inomhus. Skulle vänta en stund med att ta hem några till framåt sommaren då klivet inte blir så galet för dem.

Mm, de där är en luring i akvarier, helt säker. Balders råd är rätt enligt mig också, och jag tror dessutom att du knappast kan förvänta dig tillökning. Lätt i naturen, svårt i akvarium…

Hilsen,

/P

Får göra ett försök till sommaren då, eller bara fånga in och frysa ner och ha som foder till fiskarna.