Möt Ola

Det hela gick väldigt snabbt.

Jag insåg i början av detta året att jag saknade en hobby och impulsköpte ett litet akvarium (Cocoon 2). Försöker nu axla rollen som vårdnadshavare åt 15 körsbärsräkor. När jag köpte räkorna fick jag på köpet med mig några posthornssnäckor hem, något som jag insåg först efter ett par veckor när dom små parvlarna hade växt till sig och började visa upp sig i tanken.

Vem är jag då? Närmare trettio än tjugo. Utbildad journalist som just nu jobbar med TV i Stockholm. Föredrar Chet Baker framför Christer Sjögren, gillar lapsangte och uppskattar en öl ute i goda vänners lag. Gärna på ett ställe som spelar bra musik.

Jag har aldrig ägt ett akvarium tidigare. Vet väldigt lite om hur man gör. Men, jag har alltid uppskattat att titta på dessa fantastiska små ekosystem. Ända sedan barnsben. Nästa steg blir kanske att köpa några småkrabbor. Möjligen en dvärgrasbora eller två på det. Vi får se. Det enda jag vet är att med all samlad kunskap som finns på detta forumet, kan det bara bli succé.

Tack för att ni finns!

/Ola

PS: Mitt användarnamn är en Star Trek-referens. Tar du den utan att googla, får du pluspoäng i min bok.

Välkommen hit Ola:thumbs:

Välkommen hit Ola :smiley: Lycka till med dina akvarieprojekt :smiley:

Välkommen!:thumbs:

Varmt välkommen!

Välkommen!

Hej Ola och välkommen hit:D!!

Välkommen hit! Hoppas du kommer att trivas med din nya hobby.

Välkommen
Hoppas du kommer trivas i vårat härliga gäng

Hej Ola!

Varmt välkommen hit, och lycka till med dit akvarium.

Hälsningar
Magnus

Varmt välkommen hit!

Tack alla!

Du kommer snart uppleva den fantastiska räkfebern:mrgreen: .
Ytterst smittsamt :hehe:. Plötsligt hittar man akvarier på diskbänken, bredvid datorn eller på hemlig-huset.
När man sen står på Bauhaus och allvarligt funderar över vilken sorts väggplugg man behöver till akvariehyllor på väggarna för vanlig bänkyta är slut…då…Ler man lite…
Vuxenpoäng?..Räkpoäng:evilgrin::evilgrin::evilgrin:

Hej o varmt välkommen till oss:)

Välkommen! :smiley:

Låter underbart :slight_smile: