Nej vad läckert!
Det ser ju ut som rep som de lindat mossan runt… frågan är bara om det är bra för vattnet?
Visst är det snyggt:D, jag måste göra några…i alla fall 1 sådan och testa, men det var det där med vilken sorts material de använt till flätan:scratch:
står på flera ställen vanligt nylonrep och sugproppar i ändarna ![]()
Ok, får kolla lite bättre:lol::lol:!!!
Går ju att “odla” mossan ovan vatten för att få mer och snabbare och renare mossa. Går väl i princip med alla akvarie/sump växter. Ska prova lite olika mossor i terrariet när det får fart.
borde väl funka med polyester`?
ja det borde funka lika bra ![]()
Det kan man ju köpa i olika färger i en sybehörsaffär men grönt nylonrep var hittar man sådant, det är ju svårare:???
Måste det vara sugproppar i båda ändarna verkligen,i alla fall nylonrep flyter ju och då borde det räcka med 1 sugpropp
att fästa i bottenglaset med eller:scratch:
Man behöver ju inte ha sugproppar man kan ju vira det runt en sten eller nått med…de som har sugproppar har det fäst i botten och i toppglaset så det blir som pelare annars blir nog inte flätan stående utan flyter runt.
Grönt nylonrep borde finnas där trädgårdsprylar finns, kanske på bygghandeln men polyester rep finns ju lite varstans men sybehörsaffärer är ju ett lätt ställe
finns nylonlinor i butiker som säljer enklare båt tillbehör. typ biltema eller clasohlsson. jag har svart polyester lina hemma så tänkte prova med det.
om man har täckglas så kan man ju fästa det med en sugpropp där och en i bottenglaset. annars kan man ju knyta in en sten i botten och lite frigolit i toppen. bara man döljer det bra, så det inte förstör snyggheten! =P
du va lite snabbare än mig på att svara:P
Jo, men jag vet ju sen barnsben att nylonrep flyter på vatten, alltså borde det med andra ord stå mera rakt upp utan sugpropp i täckglaset även om det svajar lite av cirkulationen i vattnet:scratch:
Jag kan ju testa så får vi se:D!!
du kan ju alltid testa. så vet ju vi andra hur vi ska eller inte ska göra sen. hehe
vilken mossa är absolut lättast och växer förhållandevis snabbt?
Jag tycker java-mossan
Hittade den här sidan på nätet med fallskärns lina i massa olika färg till bra pris. Borde funka kanon att göra mossflätor av. http://www.knivbutik.se/paracord-fallskarmslina/450-paracord-us-550-10meter-valfri-farg.html