Tänkte visa ett av mina andra intressen. ![]()
Det är ett lite terrarium som är 30x30x45
I där bor ett par daggeckos L.Williamsi
Har varit igång ett tag, men ska förhoppningsvis bli ännu grönare.
Ödlan på bilden är hanen, honan är grön.
Super snyggt terrarium och ödla ![]()
Snyggt!
Nån gång vill jag göra nåt liknande
skitsnyggt!
:shock: cool färg på ödlan
snygg regnskog med :thumbs:
WOW:shock: väldigt fint.
Snyggt terrarium:D!!
Tack alla! ![]()
Det pryder verkligen sin plats i vardagsrummet.
Står brevid soffan, så vid varje reklam så har man nåt annat
att titta på än reklamen.
Åh vad fint! :shock: Så naturligt och fint! Mycket vackrare än vanliga terrarium ju!
Jättevacker ödla med! ![]()
Är det speciella arter som kräver dessa terrarium eller? ![]()
Dom flesta som går under daggeckos vill ha dessa förhållandena.
De vanligaste heter Phelsuma.
Om nån är intresserad att läsa mer, så gå in på
phelsuma.se
Där finns många vackra ödlor. ![]()
Okej men kan man ha alla ödlor boendes i sådana här vackra terrarium eller är de vissa som vill ha “vanliga terrarium”? Om du förstår hur jag menar! :roll::lol:
Det beror ju på hur dom lever i naturen, tex en ökenlevande ödla skulle inte fungera i ett regnskogsterrarium eller tvärt om.
Det stämmer som peckoltia säger.
Dom ödlor som i naturen bor i regnskog ska bo såhär.
Det är ganska fuktigt, så ödlor som vill ha det torrt
skulle inte trivas däri.
Vet du var man kan köpa bambu som är ca 5 cm tjock? Jag skulle vilja ha det i mitt Afrikanska Jättesnäcksterrarium, men det blir ju inte lika läckert som ditt terrarium för mina afrikaner käkar växter, i alla fall Gullranka som tydligen är mumma för en afrikan:lol::lol:!!! Jag försöker hitta växter som inte är står på deras gourmetlista och jag får helt enkelt testa mej fram till vilka växter som inte passar deras smaklökar så bra:D:D!!!
Det var grymt!
Perfekt för krabbor ![]()
Tack Janne! ![]()
Hur går det med ditt terrarie?
Köpte mina bambu rör hos gulfisken, dom har alla möjliga storlekar. :thumbs:
Mycket snyggt terrarium. Är det ebiweb eller kokosmatta du har som “mossvägg”? Bara jag hade fått iväg 170l så hade jag direkt skaffat ett nytt och större terrarium. Den arten jag vill ha igen är Vietnam Golden Gecko men det ska ha 75% fukt då går den bort för vill ha ett riktigt grön växtlighet och högfuktighet.
Tack Charlie då vet jag vart jag ska vända mej, får se vad jag använder om det blir bambu eller någon naturgren:D!!!
Det är Epiweb jag har däri och deras egen mossblandning.
Börjar dyka upp lite olika roliga växter däri nu. ![]()
Hade nog lite för dålig belysning i början för det växte lite
dåligt. Men nu har det börjat sätta fart ordentligt.
Den där väggen verkar intressant, undrar om den fungerar till mina snäckor också, dom vill ju ha fuktigt i terrariet, den har du väl också köpt på Guldfisken då vad jag kan förstå och mossan finns den i materialet redan från början:D???