Tog å fynda ett 110L kar som jag inte kunde hålla mig från att köpa och byta ut mitt mindre 47L som huserade ett gäng körbärsräkor.
Har en Eden 501 Filter + AquaEl innerfilter för cirkulationen som fick följa med från det mindre karet, räcker det? Ligger på ca 600L/h ungefär.
Har ett Chikutan Shelter och två mandelblad och två mangrove rötter också.
Har några växter sedan tidigare och mossor som jag köpte av Bjarne i säljtråden, tyvärr så har jag absolut noll koll på vad som var vad i paketet jag fick så har placerat ut de efter eget tycke, tyvärr så måste jag göra om försöket i att klä in tegelstenen med mossa då det lossnade efter ett tag och flöt runt i karet istället
Så tips på en snygg mossa som jag kan klä in den i vore kanon :thumbs:
Blev sugen på att testa att köra coops kattsand och blev faktiskt nöjd med det.
Vad för lysrör skulle ni rekomenderas i ett räkkar?
Har även beställt några CR S Grade som ska få flytta in, kommer troligen bli fler sånna framöver.
Ska försöka mig på att odla lite och ha det gamla 47L karet till någon bra också om det blir några räklingar :thumbs:
En tanke bara…funkar det inte att ´stoppa in mossa i ett par hål och låta den växa…
Alla mossor växer inte fast…men använd fiskelina och låt den sitta…syns inte senare ändå…
Jag hade lite problem med mina hotell att inte kunna se om det var räkor i dem…till slut valde jag att placera dem mot ett sidofönster…då kan man se räkorna från baksidan…
jo jag löste det delvis så att jag stoppade in lite i hålen, men ska införskaffa mer mossa och försöka gömma hela ovansidan och kort sidorna så bara hålen syns.
Kommer även försöka binda fast med fiskelina.
Ska ha det i åtanke och kanske flytta den mot en kortsida så man har lite koll =)
Har nu införskaffat 7 CR S och ska köpa ett gäng till CR och några CB S och seda hoppas på räklingar framöver =)
Tycker också det ser bra ut och tegelstenen var en bra idé, det ska jag nog prova med, men finns dom att köpa styckevist på tex Hornbach ??
Man kan ju alltid fixa till stenen lite mer oregelbundet med att slå av bitar med en hammare om man skulle vilja !!
jo jag löste det delvis så att jag stoppade in lite i hålen, men ska införskaffa mer mossa och försöka gömma hela ovansidan och kort sidorna så bara hålen syns.
Ska ha det i åtanke och kanske flytta den mot en kortsida så man har lite koll =)
Har nu införskaffat 7 CR S och ska köpa ett gäng till CR och några CB S och seda hoppas på räklingar framöver =)
Det får jag se, den skickades imorse =)
Kommer bilder så fort den är monterad, om nu ljuset är bra.
Och blir det klent med en list så får jag ta hem en till :thumbs:
Alltså om man har växter så bör man ha flera ledlampsramper !
Hur byter man ut eventuella lampor som slutar fungera då :? ??
Jag skulle kunna tänka mej att köpa några styckna och testa faktiskt !!!
Dom drar ju mycket mindre energi !!!
om de går sönder så är det nog rätt svårt att byta, kan kanske gå att löda dit en ny, men kostar inte så mycket hela rampen och ska man köpa lösa dioder här hemma blir det nog billigare att köpa en helt ny för 10$ =)
Ja mindre ström och ingen värme alls så borde bli bättre temp i karet med för lysröret lär ju värma upp vattnet lite misstänker jag.
Lite bilder som önskats.
Blev dock ingen LED list ännu i detta kar, kommer nog att behöva två för att det ska bli något så LED listen jag tog hem fick gå till mitt nya projekt istället =)