Mina Amanoräkor käkar upp mossan!!!

Är det någon mer som har märkt att Amanoräkor käkar mossa när det inte finns några alger, även andmaten står på deras matsedel :o !! Jag har själv suttit och studerat dem och med egna ögon sett dem sitta och käka på mossan, finns det något att göra, kan matning med spirulinawaffers eller flakes hjälpa :? ???
Dom har ju käkat upp allt vad som fanns i algväg så efektiva är dom i alla fall, fast jag vill ju ha mossa på rötterna :lol: :lol:!!! Andmaten spelar ju mindre roll om dom käkar upp även om jag brukade ge den till mina guldfikar :smiley: !!

Kan ju säga att mina föredrar wafers över allt annat. Lite som kalasmat för amano.
Testa kör lite wafers och se om dom slutar

Vilken sort använder du, spirulinawaffers :smiley: ?? Så länge det fanns trådalger och andra alger så åt dom det förutom gröna ärtor och räkkäk :smiley: !!

Detsamma gäller för mina gula äpplesnäckor…

Jag har konstigt nog inga snäckor som ger sej på växterna än så länge, eppar peppar ta i trä :smiley: :smiley: !!! Dom kanske skulle göra det om dom får för lite eller ingen mat men det får dom i princip varje dag om maten tagit slut :smiley: :smiley: !!!

Algtabletter??

Algwaffers, ja Amano käkar mest alger och något måste ju göras om jag vill att dom ska lämna mossan i fred :smiley: !! kan ta ett foto på hur dom käkat ner mossan i kväll så får ni se :frowning: !