Är det någon mer som har märkt att Amanoräkor käkar mossa när det inte finns några alger, även andmaten står på deras matsedel :o !! Jag har själv suttit och studerat dem och med egna ögon sett dem sitta och käka på mossan, finns det något att göra, kan matning med spirulinawaffers eller flakes hjälpa :? ???
Dom har ju käkat upp allt vad som fanns i algväg så efektiva är dom i alla fall, fast jag vill ju ha mossa på rötterna :lol: :lol:!!! Andmaten spelar ju mindre roll om dom käkar upp även om jag brukade ge den till mina guldfikar
!!
Kan ju säga att mina föredrar wafers över allt annat. Lite som kalasmat för amano.
Testa kör lite wafers och se om dom slutar
Vilken sort använder du, spirulinawaffers
?? Så länge det fanns trådalger och andra alger så åt dom det förutom gröna ärtor och räkkäk
!!
Detsamma gäller för mina gula äpplesnäckor…
Jag har konstigt nog inga snäckor som ger sej på växterna än så länge, eppar peppar ta i trä
!!! Dom kanske skulle göra det om dom får för lite eller ingen mat men det får dom i princip varje dag om maten tagit slut
!!!
Algtabletter??
Algwaffers, ja Amano käkar mest alger och något måste ju göras om jag vill att dom ska lämna mossan i fred
!! kan ta ett foto på hur dom käkat ner mossan i kväll så får ni se
!