Min Akvarium ställning

Efter nån månad så är den klar tror ja!
men märkte att jag hade för många akvarium nu en räksorter 4 av dom är tomma med växter i bara :roll:

Nice!

Vill bara varna dig för ställningen om den är gammal.

De ställbara gängade plastbenen under ställningen, (om det finns sådana) kan smälla sönder när plasten blir gammal.

Det resulterar i om de är högt uppskruvade att ställningen “ramlar ner” 1-2 cm vilken min gjorde i mittdelen. Då fick akvarierna snedbelastning och 3 akvarier sprack när vi var borta :(.

I övrigt kommer du nu ha gott om plats för nya räkor :slight_smile:

benen är järn resten rostfritt stål tror ja det är eller menar du svarta hårda plasten som håller fast våningarna?
dom kommer aldrig gå sönder :thumbs:

Edit… offtopic kollade på Hetpack på Ebi såg inte ni hade några eller är det ja som är blind eller kanske inte säljer sånt? :scratch:

Nej men aluminium och plast är den gjord av. SS är önsketänkande. :hehe:
Och det är plasten som kan smälla rakt av när den blir äldre. Plast har en livslängd och är inte hållfast i all evighet.
Jag sätter inte nått kar öht på aluminiumprofilställningar eftersom det är en ganska så klen konstruktion, framförallt i sidled eftersom den inte har några korstag.

Det ser ut som en aluminiumställning du har, ja det är plast mellan delarna. Dels “knutarna” mellan men även under ställningen har du troligen “plastfötter” som är gängade i plast som sitter i “aluminiumprofilen”. De kan absolut paja tro mig :).

Fråga min granne undertill som fick 200 liter vatten i sin garderob, han vet :slight_smile:

Ang Heatpack hittar du dem billigast på coolstuff tror jag. Men jag har helt gått ifrån dem nu sedan postens “skicka lätt” kom.

Jag har haft räkor som blivit “kokta” i lådan. Kylan klarar de betydligt bättre.

ja ni har nog båda rätt på allt förutom att är plast där nere fötterna är det inte plast & inte där man skruvar fast dom på.
sen så är dom inte så tunga det är små akvarium ser stor ut men det är 2 25l akvarium sidled…
aha tack för tipset om Hetpack…

Ok det var ju skönt att höra. Då är du safe :slight_smile:

Stabilt:)

De kan ej varit kul med 200l i garderoben haha usch . Det måste tagit tid att torka ur . Mycket fuktskador ?

Fin ställning iaf :wink: ja vill också ha någon ställning … till både räkor o fiskar . Men bor bara i 2ROk … o har redan 4 akvarium … men det går säkert o klämma ib någonstans :wink: