Medicin mot invärtes parasiter?

Jag köpte blue Jelly för några månader sedan och några av dom var vita inuti kroppen. Såg ut som små vita bollar. Efter att ha läst på så verkar det vara en invärtes parasit som smittar då de andra äter på den om den dör. Jag tog bort 4 st, men 2 honor med rom satte jag i ett karantänkar. Nu till frågan, finns det någon medicin mot detta? Tänkte om jag skulle prova på de 2 honor som sitter i karantän. I det andra karet har jag inte hittat fler smittade, men håller koll på dom.

Försöka undvika att medicinera nu, kontrollera först deras miljö kolla temperatur, vattenkvalitet sedan städa akvariet och gör vattenbyte.

Dom 2 honor som jag misstänker är sjuka går i ett eget litet kar. Typ en sån där plastlåda man fraktar hamstrar och andra smådjur i. Jag har satt i en luftpump och försöker göra små vattenbyten ofta. Inte det bästa karet att gå i men hade inget annat val då jag inte hade något annat karantänkar. Dom går i rumstemperatur.
En av honorna har fått räklingar nu. Vill kolla så att dom ser okej ut innan jag flyttar över som till det ordinarie karet.
Den hona som fått räklingar ser lite konstig ut inuti, men ändå inte lika vit som dom som var sjuka. Den som fortfarande går med rom är det svårt att se. Den ser inte direkt genomskinlig ut, men eftersom hon har rom så färgas hela räkan
Jag låter dom gå kvar i karantän så länge så får vi se hur det utvecklas. Hade helst velat medicinera om det går.