Matdags för Sewellia lineolata

Har haft dessa ett bra tag… tycker att de är så fina o skulle gärna ha flera…
Duktiga algätare o roliga att titta på , snacka om att “mucka gräll” (säkert felstavat) de går direkt på varandra o puffar o har sig… Sen när de “dansar” runder kan man ju inte gå därifrån… Hade 3 hannar från början o som de kunne bråka , den ena dog för ett tag sen så nu är det 2 av varje… har inte set yngel…

Det är ingen algätare…eller morots ätare…behöver animalisk föda !

Mina äter då glatt både det ena och det andra, både animaliskt och vegetariskt. De är riktiga matvrak! :mrgreen:

Dock vet jag inte hur det är med alger, jag har inte mycket alger, men tror nog det mest är snäckornas förtjänst. :smiley:

Jag har borneosuckers, dom ser nästaqn lika dana ut, älskar den här typen av malar :thumbs:

Ojdå här har vi en ekspert…
Jag får genast gå ut o skälla på mina seweillia som äter räkornas mat… Fy skäms på dem…
Vad jag har läst mig till är dessa fiskar i karpsläktet , är all-ätare ( inte endast alg-ätare) så då de går med corydoras får de samma mat som dem (animaliskt) o då det går en del körsbär så tror jag att det slinkar ner ett litet yngel då og då oxå…
Fast jag får erkänna att jag inte har 100% koll på vad de enskilda individerna i mina kar äter…
Dock sitter dessa sig ofta o mycket på glaset som de vore vanliga algätare…
Mvh Pia

Då kan jag tillägga att ingen av dem är malar de tillhör grönlingar Balitoridae

Visst e det härliga fiskar, mina va lite skygga till en början, fick spö av körsbären.
Mina små gynnare käkar bosmider, räkmix och algtabletter.