Malmö Tropikmässa 28:e Maj "INSTÄLLT"

Hej!

INSTÄLLT på grund av för lite antal utställare

Lördagen den 28:e Maj är det tropikmässa på Slagthuset i Malmö. Det kommer att finnas främst terrariedjur och växter till salu, men även akvariefiskar och diverse insekter mm. Det skulle vara kul om räkhobbyn också var representerad så jag passar här på att puffa lite för mässan.

För de som är intresserade så går det bra att hitta lite mer info på www.tropikmassan.se

mvh Jocke / Tropikmassan

Kanon!

Välkommen till forumet Jocke!

Jag kommer vara där och visa upp lite ovanliga räkor och även sälja lite.

vad skall du ha med och sälja?

Vad ska du visa upp?:wink:

Bra fråga :). Får väl visa upp lite olika Crystals i varierande gradering, Mina Sakuras och blåa/ svarta Tigrar får också följa med dit.

Vet inte riktigt vad jag har och sälja däremot. Får gå på upptäcksfärd i de igenväxta baljorna :slight_smile:

förmodligen så kommer jag att åka ner till skåne och gå på mässa och skulle vilja köpa lite cr och kanske lite annat men jag kan pma när det närmar sig

Jag var där förra året :slight_smile:

Killisälskapet var där, och jag hittade lite fina cryptocorynes, och så fanns där körsbärsräkor och white pearl…

Så inte jättemycket inom akvaristik då :confused:

Janne, ska se om jag kan komma så får du ta med lite fina räkor, ska ändå köpa in lite snart :wink:

Vi kommer vara på plats :wink:

Ja är det något speciellt någon vill handla så skicka pm innan. Så kollar jag efter så det kommer med dit. (Om det finns så klart)

Fick tyvärr besked i dag om att mässan är inställd, för lite antal utställare och en del avhopp från de som var inbokade.

Hade precis tänkt skriva det här. Men du va snabbare. Otroligt tråkigt :frowning: det är något jag verkligen ser fram emot varje år :frowning:

Sent from my iPhone using Tapatalk

tycker också det är tråkigt :frowning: Hoppas att du kommer till Expo syd i Kristianstad som brukar vara i augusti istället Janne

Vad tråkigt, vi hade planerat in mässan :frowning:

Jag med, tänkte sälja småkryp. Skulle precis kolla om det gick att dyka upp sent från ett tåg när jag fick besked att det inte skulle bli något. Besviken!

Hur är det med Lidköping i början av juli? Brukar det finnas något för oss hos WSHH?

Att det kommer att finnas insekter ser Pinnen till, han har bokat bord.

Tråkigt tråkigt. Jag och Arek som hade pysslat fram två snygga skyltar som Janne skulle ha med på mässan.

Vad trist

Fina skyltar :wink:

Själv håller jag på med en räktröja, får ha den 4-6 november i Malmö istället :wink:

Jag var där i fjol och skall dit i år oxå, i fjol fanns det dock bara terrarie djur inte ens en lite physa till akvariet.

:frowning: Ja det var verkligen tråkigt. Men har ändå full förståelse om det är för lite utställare hade ändå blivit en besvikelse för många som betalar inträde. Vi får hoppas på nya mässor framöver.