På lördag 5 November är det dax för ny Tropik Mässa i Malmö!
Jag har själv aldrig varit på nån, och undrar om det bara säljs/köps terrarie-djur
eller om det även kommer att säljas räkor och fiskar?
Här är en länk: http://www.tropikmassan.se/
Det skall jag de med, men där finns ju inga fiskar eller räkor till salu!
Vore kul om man kunde ha nått med sej hem också, när man ändå måste köra en bit för att komma dit!
Fanns det ovanliga räkor, typ Sulawesi Kardinaler eller bara vanliga typ Red Crystal och Cherry räkor?
Jag är även efter Nano-fiskar typ Sundadanio, Boraras eller liknande… lite mer ovanliga arter inte guppies.
Hur många försäljare fanns det som sålde dessa typ av djur dvs inte Terrariedjur?
Inträdet på 100 spänn är ju satt lite högt, så då måste det ju löna sej att gå in!:hehe:
Jag har varit på många tropikmässor dom senaste 3åren då jag håller på med reptiler oxå. Och om du är på jakt efter räkor och fiskar så skulle jag nog säga att det kommer du inte hitta på tropikmässan tyvärr. Det jag har sett på dessa mässor är ödlor,ormar, olika insekter samt typ afrikanska jättesnäckor. Så jag har aldrig sett fiskar och räkor på dessa mässor så jag tycker inte att du ska betala 100kr för att gå in där då du troligen inte kommer hitta vad du söker efter.
Som sagts tidigare i tråden är det i princip inga räkor som säljs på reptil mässan om jag inte är där förstås :). Jag var på förra och hade med mig en del kul räkor till salu. Tyvärr kan jag inte vara där den här gången då det som bekant är akvarieutställning samma helg.