Snäckor: Jag har hur många som helst, är det någon som vill ha så kom förbi och hämta. 10öre styck.
Räkor: blandad räksoppa, har flera hundra rainbows, white pearl, red crystal 7:-styck.
Skickar inte! Kan leverera till stockholms innerstad om det passar med mina/dina jobb/plugg- tider.
Pengarna kommer att gå till någon organisation som hjälper de svaga i samhället, har inte bestämt mig för vilken ännu.
Stadsmissionen kanske, om ingen har något bättre förslag.
Har lämnat stålarna drygt 600:- till läkarmissionen, sambons förslag. De har en loppis här i kringelstan.
Ja, visst är det tråkigt men jag är lat och orkar inte jaga rätt på heatpack och bra små frigolitlådor. Så jag tänkte att om det fanns några räknördar i stockholmsområdet så kunde de ju köpa ett gäng så sätter jag in pengarna till stadsmissionen. Jag ska bara behålla några red/black crystal som är lite finare a-sss för min egen skull allt de andra ska bort. Du kanske har någon kompis (läs räknörd) i stockholm som kan köpa ut åt dig
Hej, hoppas du har kvar bluepearl och körsbär
Jag kommer att vara i södertälje denna helg. Annars kan jag onsdag och torsdagar. vad kostar det som räkorna och snäckorna fraktas i? Eller ska jag ta med mig något eget?
(jag har aldrig handlat av en privat person förut utan enbart på diverse djuraffärer)
Jätte bra insiativ måste jag säga annars.
Det går även bra att maila mig på ichtyophobia@gmail.com eller smsa på 0704358986.
Missade att du skrivit i denna tråd, ska skicka iväg lite i veckan som kommer. Det är 10 blue pearl och 10 RC som ska skickas iväg. Zsara har skickat låda, påsar och heatpack till mig. Jag tar fram håven på måndag och jagar upp lite räkor och skickar iväg dom. Suzanne du kanske kommer ner till Södertälje vid ett senare tillfälle, mejla lite innan, hänger inte så ofta på den här sajten.
/j
Hallå där! Vad har du för graderingar på cr/cb? Är lite intresserad och bor i stan…även om jag bestämde att jag inte skulle köpa något förrens jag har flyttat…typiskt att någon kommer med “en god gärning”. Låter bra till stadsmissionen brukar stötta där då och då :thumbs:
De som ska bort är nog CR b, de andra som är klassade a-sss ska jag behålla själv. De blir väl yngel på de oxå så småningom;).
Jag ville bara på detta sätt bli av med alla “slaskräkor” som jag kallar alla som inte är CR eller CB med starka färger. Jag skulle säkert kunna ha ett par kar med räkor, men jag tycker det är roligare med alla mina Tanganyikaciklider. Många av räkorna som ska bort är ju såna som trivs i vårt kranvatten ph 8,2 och kh 4,4. Körsbär, White/blue pearl och Rainbow. De blir för många räklingar och jag orkar inte ta reda på alla, bättre att fler kan ta hand om dom och Stadsmissionen får in lite pengar (Börjar bli väldigt kallt nu).
/J