Ja, det är värt att leta…
Är ju rätt onödigt att spendera en massa tusenlappar på nått som man kan lösa billigare…
De hårt förvärvade slantarna kan man ju köpa räkor för istället… ![]()
hehe =)
så det funkade men var lite jobbigt utan autozoom och focus?
precis . . så kan man summera det =)
då kanske man skulle ge sig på frugans kamera!!
Ja, det kan man lungt säga… men det fungerar… så vill man köra en billig variant så går det ju… ![]()
O tackar för tipset ! ![]()
och om man har ett objektiv som klarar längre avstånd! vad händer om man vänder på det?
Jag hade samma tanke… dock har de ett litet problem… ljusstyrkan i objektivet brukar vara högre… så det behövs ju mer ljuse i akvariet.
Men jag skall testa det… har ett 50-250 zoomobjektiv jag kan prova…
det funkar inte på min nikon d40 då det inte går att klicka av några bilder utan att ett objektiv sitter dit klickat :roll:
Annars har jag ett teleobjektiv jag hade velat testa med hehe
Har du inte en liten knapp bakom där objektivet sitter som blir intryckt när objektivet är på plats… se om det går att hålla den inne isåfall… ![]()
funkar ändå inte den känner av att inget objektiv är anslutet för det är en givare mellan objektivet och kamera huset…kan ju inte köra in fingret inne i kamera huset haha
Ok, nä fingrar skall man inte ha inne i kamerahuset…
Och för er som vill testa det vi diskuterar här… så var försiktiga så ni inte skadar varken kameran eller objektivet! Och se till att det inte kommer in smuts eller damm i någon av delarna också… det kan ställa till mycket problem och i värsta fall får man lämna in kameran till en fotobutik för rengörning… (gör inte detta själv… om du förståss inte är proffs…)
Tror du det är samma sak med D3000?
Tror du det är samma sak med D3000?[/quote]
Ja jag tror det för jag kollade på min svägerska nikon d80 och den har också så. ![]()
Oops… Då kanske jag ska köpa en canon istället… ![]()
Dodat !
Det viktigaste är att du köper den kameran du vill ha!
Macro kan man ju få på annat sätt än att vända objektivet… (som inte är ett speciellt lätt sätt att ta bilder på)… då du måste vara otroligt stadig på handen…
Det hade varit kul att kunna ta bilder på räkor…
Men jag köper nog den ändå, och kanske har turen att hitta ett billigt macro på tradera ![]()
Själv kommer jag att köpa en macro lins som man sätter framför objektivet…
Finns riktigt bra sådana för 3-400kr…
Skall se om jag hittar en till Nicon 3000… ![]()
Det hade varit jättebra!
Då ska jag nog köpa kameran nästa vecka ![]()
Sådärja nu hittade jag filter till Nicons 18-105 objektiv…
på http://www.cyberphoto.se
[attachment=0:26smytjd]cyb1.jpg[/attachment:26smytjd]