Lyckades idag fotodokumentera äggläggning

Man blir lite till sig när an hittar en kokong från äppelsnäckorna men man blir lite extra fjånig när man faktiskt får se dom lägga sina ägg på rutan och råkar ha kameran lätttillgänglig och nyladdad

här kommer en bild jag vill dela med mig av

här ser man en av mina blå äppelsnäckor lägga sina ägg där hon tyckte dom skulle vara

jäkla röta du har då :thumbs:

visst har jag . . skrattar . . . riktigt kul när man väl lyckats . . synd att man inte hade ett bättre objektiv . . ville inte flytta massa glas och grejer , kanske hade skrämt den till att sluta så jag fick fota en bra bit ifrån . . tyvärr i slutet av mitt objektivs spektra för bra närbilder =(

Kul bild, och det är ju roligt när man lyckas fånga ögonblicket när det händer.:thumbs:

Själva äggläggningen tar jue flera timmar men de missar man jue oftasst för dem lägger jue ALLTID kokongerna på natten:roll:.Grattis till kokongen:D

Grattis vad ruuuligt :smiley:
Jag har lyckats lyfta försiktigt fösiktigt på locket och bara gluttat liiite när min lila “Purpel haze” la sin kokong:P
Man blir juh alldeles till sig,
Har du fått bebbar på henne förut äller är det första gången? :slight_smile:

Värme

Tack =)
Jag vet faktiskt inte helt säkert om jag fått bebbar från just henne , men vi lär väl märka det inom kort =)