Produktbeskrivning: Ett litet innerfilter med strilrör på 200L/h (för akvarium upp till 40L), levereras i standardutförande med en liten bit filtermatta och en behållare med aktivt kol i.
Jag säljer detta filter med en bit grovporig svart filtermatta för mångfalt ökad filterkapacitet.
Pris: 80kr för filter och filtermatta Fraktkostnad: 45:- (Postens förfrankerade M påse)
Beställer du fler än en pump försöker jag hitta billigaste fraktalternativet för just dig.
Hur beställer jag? Skicka ett PM till mig med adress och antal pumpar du vill ha
Bild:
Övrigt: Filtret kan i vissa fall ha en tendens till att låta lite första tiden, detta är vanligen inte ett problem då den slits in förhållandevis snabbt, det kan också vara så att det är luft i filtret, försök därför att hålla filtret uppochner när det är igång så bör all luft försvinna.
Här följer en liten modifieringsguide:
Börja med att plocka av botten på filtret, ta sedan ut filtermattan, knäck loss hela filterkammaren för att ta ut behållaren med aktivt kol
Skär med en kniv ut en kvadrat i filtermattan som är lagom stor för filtret, tänk på att få den tillräckligt djup för att få ner hela filterkammaren
När du fått skurit klart så tryck ner filterkammaren och kapa till filtermattan till en storlek du tycker är lämplig
När du är färdig har du ett väldigt bra innerfilter med hög kappacitet till ett lågt pris
Nu är de dessvärre slut, eller, har ett gäng kvar men dessa tänkte jag behålla till en mindre räkvägg när renoveringarna vi håller på med är klara, blir den inte av hojtar jag till.