hej!
Tänkte kolla vad ni alla har för filter till era räkkar? har ett elite mini nu har jag för mig men tycker det är halv trist att ha och med räklingar och nylonstrumpa känns det inte så säkert heller (rädd att dem kan trassla in sig högst upp), med nylonstrumpan över så kommer ju inte de större skräpet att tas upp i filtret alls, utan ligger nedanför pumpen jämt. någon som har ett bra ex billifilter och vill rekommendera? Gärna så komplett att man sätter ner det och stoppar i kontakten så är allt klart. Och såklart, ett tyst sådant
(eller vad som helst som är tyst och räksäkert som funkar på välvdruta!!)
Sen undrar jag vart ni köper er soil ifrån, köpte sist från ebi men jag är inget större fan utav sidan då beskrivningarna på allt är så knapphändiga och ofta inte ens på svenska…nåja finns det någon annan som vet vart man kan köpa på annat håll så hojta, annars blir det kanske ebi igen…
Sen kommer nästa (skam den som bara har en fråga… :beg: ) fråga, ni som har blacktiger OE eller royal blue tiger OE, hur ser era yngel ut när de föds? jag har ju båda sorter men vet inte om de är svarta ifrån början eller om de färgar ut efter ett tag…har räklingar nu men endel är ljusa och endel lite mörkare fast då jag har soil så vet jag inte om jag missat om endel är svarta från start?
Så det var alla frågor jag kom på nu ![]()