Hade gärna velat ha tag på lite “gräs”
Är inte så bra namnen på de olika varianterna av Lilaeopsis, därmed är jag inte heller så kinkig. Är det någon som har, så hojta gärna till.
:beg:
Hade gärna velat ha tag på lite “gräs”
Är inte så bra namnen på de olika varianterna av Lilaeopsis, därmed är jag inte heller så kinkig. Är det någon som har, så hojta gärna till.
:beg:
Den växer jäkligt sakta tar lång tid för att sprida sej jag vet för jag har den här och har haft den i ja minst 2 år fortfarande ingen gräsmatta men den kommer sakta men säkert ser jag, hehehe:)
Så har man bara en stor portion tålamod så :D!
Jag har inte bråttom. Det behöver inte vara täckt fort. Räcker med att det är lite grönt på botten bara ![]()
Det blir som skäggväxten i tonåren när det börjar gro några strån här och där sen händer ingenting, men efter 2 år har man en sådan här tät och fin gräsmatta alltså nu är den väldigt tät fast den är gles:lol::lol::lol:
Om ytterligare 2 år så är den väl jättetät när den är dubbelt så tät som nu, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge heter det ju:D!
![]()
Oj, det var ju glest. Finns det någon annan “grässort” som blir tätare men samtidigt inte för hög?
Eleocharis … i olika varianter … finns låga och höga … bara o trimma så får du i rätt höjd ![]()
Den var lite väl tät haha
Tack ändå ![]()
Lilianopsisen tycker jag har en perfekt längd på stråna och den behöver inte trimmas, jag startade med endast en liten kruka kanske man borde ha köpt flera krukor samtidigt och planterat då hade det kanske varit lite tätare nu även om den växer sakta, jag tror att Lilianopsisen behöver tid på sej för att aklimatisera sej ordentligt, ska köpa mera och plantera:)
Den är i alla fall tålig alltid något ju:D!
Du har pm ![]()
Hahaha, det är ju en massa jobb med att hålla den där kort:D!!