Denna har hela 75 LEDs på 50cm. Alltså mer än dubbelt så många LEDs som mina gamla.
Bäst av allt, de kostar bara 10$. Alltså lika mycket som de med bara 30 LEDs.
How about an update ? How are the plants reacting to the LED light ? Are the 75 LEDs enough ?
Men ska man ha de i ett större kar så är det bara å koppla in fler.
For the non-electricians of us, how does that work ? Easy to do yourself ? All on one transformator ?
Jaa, hur mår växter av dessa? Och om jag tolkar det rätt kommer det med öppna endar så får man sätta dit kontakten själv? Hur lång leveranstid var det på sidan du var inne på? Vart det något man måste tänka på om man vill ha det skickat till sverige? eller är det bara att uppege adress och betala med typ visakort? Tull?
If you buy 4 of them, then how do you connect the four of them ? And do you then connect all four to one transformator ? You need a transformator for 12V, correct ?
I am just hopeless with electronics and have no one to help me. :oops:
Du ska en Nätadapter 12 V, 5 A
Och sedan gör man en seriekoppling, det bästa är om man löder ihop kablarna.
Hoppas att dom bilderna kan hjälpa lite.
Om du är osäker så ta med dig dom uppgifter till den till affären (kell&company eller Clas Ohlson) så får dom hjälpa dig, glöm inte att säga hur många du ska använda.
Som du har kanske sett så har jag akvarier två och två i en ställning dom är 40cm bredda ca 40l, och jag har alla 6st kopplade till transformator 12v 5A och det funkar, sedan har jag också blådioder 24 till varje akvarium till det blir snyggare så.
Mina växter växer likadant som när jag hade vanliga lysrör, sedan har jag inte lika mycket växter som du.
Det man kan göra som Jonny har lärt mig är att man ökar tid på hur länge dom ska vara tända.
Mina är tända från kl11 till kl23
Det finns ingen risk för alger med LED
En gång till, finns det lösa ledlampor att köpa om någon skulle gå sönder eller fungerar det ändå? Undrar för de ledlampor man kan köpa här till tex julgransbelysning fungerar inte om en lampa pajar, men här går det ju att köpa nya oftast och byta.