Dom har den här skönheten inne på Akvarieteknik och då blev det vill ha väldigt mycket, fast den ser hemskt dyr ut och man behöver ju köpa minst 3 ju för att med lite tur få ett par:(!!
Kallas för Peckoltia sp. Yellow Prince Tiger, vad tror ni en sådan kostar tro:):)???
Ska höra med Hornbach vad dom ska ha om dom tar hem dem, jag är jättesugen på dem, nästan så jag dräglar:lol::lol::lol:!!!
Dom skulle ringa mej på måndag så då ska jag passa på, skulle kunna tänka mej att betala upp till 2000kr för 3 st:D!!!
400-600 kr beroende på storlek från butik. Lite billigare från privatperson.
Jo de är riktigt fina, har själv 6st
Har försökt få lek på dem i ett år nu men de är lite kluriga…
Någon som vet vem kan ha bebbar på dessa till salu då tror ni:D:D???
Jag har haft Peckoltia vitata och dom lekte och fick tillökning hos mej, så kanske jag kan greja dessa också med en stor portion tur:D
Vet att en i Vänersborg har fått yngel på sina, men de är inte så stora än.
Peckoltia Vittata är väl vad jag har förstått den som är lättast att få lek på av peckoltiorna… Comptan verkar vara svår för de flesta att få lek på, men med riktig tur så går det
Vet många som försökt under lång tid och inte lyckats än, finns även de som lyckats få dem att leka flertalet gånger men inte lyckats kläcka romen.
Vem i Vänersborg är det som har yngel, kan du PM:a mej namn och eventuellt tel.nr:D???
Det kanske är bättre att köpa större individer men de som är hemmauppfödda kan ju kanske
vara lite enklare att få till lek och tillökning senare:D:D!!!
Har inte hans namn eller nummer, men du kan ju bli medlem på loricariidae.se och kontakta honom via forumet där.
Hans nick där är Dalinad
Ok, då får jag gå med där då fast jag ännu inte har någon mal:lol::lol:!!!
Måste ha dessa, det bara är så liksom:D:D:D!!!
Det är många som blir medlemmar innan de skaffar några malar, just för att ställa frågor, lägga upp köpes annonser eller kollar vad som säljs där ![]()
Så, nu har jag reggat mej och skickat ett Pm till honom, han bor ju inte så långt bort i alla fall, så nu är det bara att vänta på svar:D:D!!!
Hittade en till läcker Vampyrplecko L007:woah::woah::woah: ska se om jag kan få köpa några sådana men det beror på om han skickar:lol:!! Jag har ju 2 st 250L kar så jag kan ju ha båda, måste ju inte ha räkor i dessa kar ju när jag ska fixa en akvariehylla när jag kan gå igen, fast i det ena bor mina Amano i men de klarar sej nog utan problem:lol::lol:!!!
Ja jag såg att du hade blivit medlem nu ![]()
Det finns MÅNGA läckra malar, det är “tyvärr” lika beroendeframkallande som räkor… Har man en art hittar man alltid en till man vill ha…
Tror inte att han skickar men det brukar inte vara några svårigheter att fixa transporter då många av medlemmarna där ofta är ute och åker ![]()
Vår l-mal lista blir bara allt längre, är uppe i 12 olika arter just nu (L020, L038, L046, L128, L134, L168, L190, L191, L204, L206, L239, L340) ![]()
12:shock: har du ett kar till varje sort då:D!! Jag har ingen än, vi får se vad som händer, är sugen på båda dessa L-malar, men jag får nog finna mej i att jag inte kan ha 12:lol::lol:!!!
Hmmm, skulle vara om man flyttade ut till Lerum då till en före detta som inte lyckats glömma mej på ca 20 år:lol::lol:, han bor i villa eller om det var radhus, då skulle jag kunna fylla det med massor av kar:evilgrin::evilgrin::evilgrin:!!!
Hehe vi har 12 akvarier, men alla har inte varsitt akvarie. Några har egna (de vi försöker odla på) och några får dela, det roliga är att det är de som dela akvarier som leker och inte de som får gå i artakvarier :shock: ![]()
Då kanske man kan ha flera med tiden då för det finns ju som sagt en massa läckra L-malar:thumbs::thumbs::thumbs:
Jadå det kan du allt ha ;):thumbs:
Har snackat med Skuggan också om Vampyrerna, han skickar inte men kör tydligen lastbil eller långtradare så han skulle kunna ta med nästa gång han ska upp hit, bra va:D:D:D!!!
Väntar på svar från honom med Peckoltiorna:D!!
Jag vill nog ha några av dessa L-malar till ja, dom är som godis man får mersmak:lol::lol::lol:!!!
Kan ju tipsa dig om att Skuggan säkerligen har en hel del annat förutom L007, då han får lek på det mesta han har ![]()
Får sondera terängen där och se vad han kan ha mera, men jag måste ju börja någon stans till att börja med och det går liksom inte att köpa allt på en gång så att säga:lol::lol::lol:!!!
Har han något bildarkiv eller:D:D:D???