Äter kuliålar upp räklingar om de råkar simma förbi en?
Jag skulle gärna vilja ha en eller två små kulisar med räkorna, men vågar inte chansa.
jepp, det gör dom
Kuliålar äter gärna levande föda tyvärr, jag såg Tryngrönlingar i dag och skulle gärna köpt sådana, men avstod, med hem följde i stället ett gäng gröna räkor i stället:D!
Fast jag kan inte sluta fundera på dessa firrar:roll:
beror på vilka räkor du tänker ha med dem…
Jag har dessa med både cherry och rainbow…
Visst det kanske försvinner några men merparten klarar sig…
Hos mina cherry finns det 6 st och hos rainbow 8 st…
Riktigt kul fiskar…har sett tenderser till lek men inget mer…
Ju mer gömställen de har desto mer syns de…
Jag har grottor av sten ( limmade så de inte rasar) samt halvor av kokosnötter med limmade växter på…
Mata med samma mat som till räkorna men de verkar behöva mer animaliskt…
Jag ger mygglarver och fryst artemia…
Catswhiskers - hur stort akvarium har du med cherrysarna/khulisarna? ![]()
20liters…
Kuliål är ju inte värre än exempel neontetra. jag har Kuliål och räkor i 120liter. och räkorna förökar sig med inte i den takt det borde, vet ej hur många Kulisarna tar med det äter säkert en del av dem.
Jag tog två av pappas små-kulis och provade ![]()
Och hör och häpna. De totalignorerar räkorna! De simmar rakt förbi och på räklingar, men har inte ens nosat på dem.
De åt igår sida vid sida med rainbowyngel på 3-4 mm och simmade rakt över dem. Inga dödsfall ![]()
Superroligt ![]()
Små Kuli kan ju fungera men de växer ju med och de kan bli nästan cm tjocka och ca 12cm långa som vuxna, jag hade sådana förr och när jag matade med levande foder så blev de som tokiga, men lycka till:D
Jag har räknat med det
Vi har 5 stycken i sällskapskaret i vardagsrummet, och ska köpa 5 till i veckan. Mina småttingar får bo där när de börjar utgöra ett hot ![]()
De kommer inte att utgöra ett hot…jag har vuxna…