Krabb Fråga.

jag undra lite gran om när dom är små, bruka du ta ur dom eller lämmna du kvar dom i samma kar ? jag fick precis syn på min första lilla krabba som vandra runt lite på egen fot. Det är som sagt försa gångne jag har fåt krabblingar så jag vet inte riktigt vad nästa steg är nu.

Mina fick gå kvar hos föräldrarna och det kommer nästa gäng när det blir dags med att få göra här föräldrarna rör dom inte, sen är det svårt att hitta alla mina gick i ett 60L kar då och man får riva upp allt.

oki doki då låter jag dom vara där inne så ser man vad som händer.

Nu fick jag till slut några bilder på små krabborna, jag fick även en dålig bild på mamma själv. Nu har jag börja meka med mitt andra kar som jag kommer att göra en egen tråd för. Kommer nog att flytta över alla dom här krabborna till det nya så att jag kan om renovera detta igen.

Edit: jag har räknat samman 8st små som flest, se om det dyker upp nå fler. och det ska bli spänande att se hur många som klara sig till vuxen ålder.

Vad kul, de är ju inte så värst lätta att se och dom är med all säkerhet fler än 8 st:thumbs:

Tack för fina bilder och stor Grattis.:):thumbs:

var ett tag sen man posta nå om det här karet, så här kommer lite. När jag kom hem så mata jag djuren som jag bruka göra på kvällen och det blev värdens liv idag grymt roligt att se. Fiskarna börja muppa ut räkorna simma runt som dårar och krabborna börja gå fram o tillbaka massa liv med andra ord.

Så jag passa på att ta lite bilder och jag valde ut dom här två en bild på karets vatten del och den andra blev en liten bäbis. Det är inte ofta man får chansen att ta ett sånt skönt kort på dom små. Dom gömer sig mesta dels i java mossan och man ser dom inte så mycket, jag blev lite små nojig nu med att krabborna skulle äta upp dom. Så jag flytta över en stor del av dom till ett mindre kar så dom kan växa till sig lite gran nu jag vill inte tappa nå barn än.