En av mina äldra damer (gissar jag) har lagt sig till med lite svarta pigment på undrar lite om det är vanligt med åldern eller om det är något annat som spelar in?
Har tidigare aldrig haft någon körsbärsräka som fått så pass tydligt svart pigment och är därför lite undrande.
De går ensamma med cb så någon korsning ska det inte vara.
Som bilderna visar har hon svarta stjärtfenor och är lite gråaktig på buken. Har en klart mörkare färg än de andra som ser ut att vara så för där är små svarta prickar.
Har inspekterat övriga också och de verkar också ha detta svarta på stjärtfenorna. Dock inte lika starkt utan mer gråaktigt, men sedan är de - gissningsvis - inte lika gamla som den på bilden heller.
Det är dina gamla räkor Janne. Ska bli kul och se om det kan bli ännu mer på dem. Kommer inte kunna urvalsodla på samma sätt som du gör Janne men man kan ju hålla tummarna för lite mer svart i dem
Ingen annan som sett detta tidigare? Att det skulle vara min körsbär som är först med att börja få svart pigment känns lite för bra haha
den till höger
Syns tyvärr inte lika bra på bild, men den är mer grå/brun. Strecken på sidorna som på körsbär brukar vara röda är på denna bruna/mörka.
Är det ursprungsformen som kommit fram?