Körsbärsräka med svarta inslag?

Hejsan alla!

En av mina äldra damer (gissar jag) har lagt sig till med lite svarta pigment på undrar lite om det är vanligt med åldern eller om det är något annat som spelar in?

Har tidigare aldrig haft någon körsbärsräka som fått så pass tydligt svart pigment och är därför lite undrande.

De går ensamma med cb så någon korsning ska det inte vara.

Några bilder.

Som bilderna visar har hon svarta stjärtfenor och är lite gråaktig på buken. Har en klart mörkare färg än de andra som ser ut att vara så för där är små svarta prickar.

Jag var på väg skriva “det röda pigmentet kan klumpa ihop sig och se svart ut”, men det var nog fel sorts djur för det. Dags för sängen tror jag.

Den ser jättecool ut:cool:

fan den va ju AS häftig !

Ja den var verkligen fräck:D!!

Ja den var grym :slight_smile:
Jag har ingen aning om det här är vanligt på äldre körsbärsräkor :idea:

Haha ja det är en Milan-räka ;D

Har inspekterat övriga också och de verkar också ha detta svarta på stjärtfenorna. Dock inte lika starkt utan mer gråaktigt, men sedan är de - gissningsvis - inte lika gamla som den på bilden heller.

Det är dina gamla räkor Janne. Ska bli kul och se om det kan bli ännu mer på dem. Kommer inte kunna urvalsodla på samma sätt som du gör Janne men man kan ju hålla tummarna för lite mer svart i dem :slight_smile:

Ingen annan som sett detta tidigare? Att det skulle vara min körsbär som är först med att börja få svart pigment känns lite för bra :wink: haha

Jag har också lite konstigt färgade körsbär

den till höger :wink:
Syns tyvärr inte lika bra på bild, men den är mer grå/brun. Strecken på sidorna som på körsbär brukar vara röda är på denna bruna/mörka.
Är det ursprungsformen som kommit fram?

Å jag har också hittat svarta räkor i min burk och varit undrande över dessa. Skönt då vet man.
Anna

Har “hittat”, helt svarta räkor som har ett ljust band längs ryggen. Så underligt.
A

Bild, bild bild…snäääääääääälla :smiley:

Det är ju så kul med detta forum.

Fel objektiv. Kan inte få till det med min kamera, men ska försöka igen.

JAA! :smiley:

(Sen avla vidare och sälja till mig?:hehe:)

MrX har oxå svarta räkor på hjärnan:cool:…Inte mammas plånbok…:hehe:

Saga har KK :rolleyes:

Fortfarande fel plånbok:!:

Har försökt ta bilder med en gammal kamera men det blir inte bra. Har försökt på alla möjliga sätt. Provar i morgon igen. Så svårt.
Anna