Körsbärs är vinröda, bra eller dåligt?

I princip alla mina körsbärsräkor är väldigt vinröda, är det bra eller dåligt?
Den första månaden så var de ganska bleka men nu så är nästan alla hel vinröda.
Är det något tecken på att förutsättningarna (vattnet, maten etc) är bra eller bör de inte vara vinröda utan mer röda?
På de filmer och bilder som jag har tittat på så är de flesta körsbärs nämligen mer röda än vinröda.

hej! det finns olika graderingar av körsbärsräkor ofta är desto rödaste desto finare räkor!
det finns massor med aspekter som kan påverka färgen, anledningen att de va blekare när de va yngre är för att de blir rödare med åldern :slight_smile:

lägg upp en bild på dem :wink:

Det ses som en bra sak. Ju mörkare och heltäckande färgen är, desto bättre :slight_smile:

Det finns ingen gradering på körsbär som på CR och CB.

Jag hade blaskigt röda till väldigt blaskigt röda i mitt hörnkar, nu är honorna mörkröda och någon har till och med röda ben ja nästan i alla fall då, så de kan ändra färg efter hur dom trivs:D

Okej, antar att de trivs ganska bra då :slight_smile:
Tyvärr så har det inte blivit någon “invasion” utav små bebis räkor ännu men det kanske kommer. Kan även ha och göra med att jag kör med vanligt grus i räkkaret. Kanske skulle bli lite mer fart om jag satsade på soil istället :stuck_out_tongue:

ge oss några bilder jompii

Problemet är att jag inte har någon bra kamera men jag kan försöka att få någon bra bild imorgon (har släckt till akvariet nu).

Du behöver knappast soil till körsbärsräkor då dom inte vill ha så lågt Ph:)