Jaa! Har nu haft räkor i ca 2 veckor och såg nu den första gå på rom!
Undrar nu hur länge det tar innan de kläcks och om jag behöver mata med ngt annat än mina räktabletter och grönsaker? ![]()
Jaa! Har nu haft räkor i ca 2 veckor och såg nu den första gå på rom!
Undrar nu hur länge det tar innan de kläcks och om jag behöver mata med ngt annat än mina räktabletter och grönsaker? ![]()
Grattis Kwassi!
Dom brukar gå med romen i ca 30 dagar vad jag har kunnat läsa mig till.
Hoppas att det är lugnt att jag lånar din tråd med fler frågor gällande ämnet.
Det är något jag oxå skulle vilja veta samt hur stor en normal kull blir för jag har just nu 3 sakuras som går med rom ![]()
Kollade nogrannare nu! Tycker mig se 3st av dom riktigt röda gå med rom… Kommer bli så spännande ![]()
Nej det blir säkert bra! … har du ett inkört akvarium så behöver du inte mata mycket. Vill man optimera räklingarnas överlevnad kan man mata med spirulinapulver som fördelar sig i vattnet så även räklingarna kan hitta mat.
Ca 3-4veckor.
Lägg gärna upp bild på akvariet i helhet.
De kan ge från 5-50st men en normal kull är på 20-30st.
Jag är tacksam för svaren Marcus, Tack ![]()
Här är en bild på en av räkorna med rom som ville vara på bild och en bild på akvariumet ![]()
I akvariet är det
ECS med ett lager Quartizite uppepå
Anubias i olika sotrlekar
Vallisneria Spiralis
Pistia Stratiotes och
Christmasmossa. (alldeles för svårt latisnkt namn för mig :D)
sen är det också lite bebissnäckor i olika former som får växa upp där i eftersom det inte är lika stor konkurrens om maten som bland fiskarna!
Bilderna är tagna med mobilkamera, ska försöka fixa bättre sen när någon med mer avancerad kamera är här hemma! ![]()
Kul att det går bra! Jag är själv ny och mina körsbär har ökat markant i antal! Mina räkyngel har varit busenkla att föda upp, har inte behövt mata något annorlunda alls! Snabbt som tusan har de växt också ![]()