Köpes breathingbags!

Hej!

Undrar om nån har 1-2 breathingbags att sälja tänkte göra 1 provsändning för att se om dem överlever.

Det viktiga när man skickar räkor är att de inte är fullvuxna utan runt, 1-1,5 cm stora. Nu är det också väldigt varmt så det är viktigt med isolerad låda så inte värmen hittar in till dem.

Skicka mig din adress så kan jag skicka ett par påsar.

//Janne

satan va schysst tackar
har 1 fråga oxå har lite vanliga tiger räkor även ett gäng blå i olika nyanser dem flesta är väldigt bleka
om jag förstått rätt så har dem med gula ögon blåa gener?
men många av dem vanliga har oxå gula ögon ska jag ha dem tillsammans eller sära på dem

Michael Karlsson
Boställsg 11b
63346 Eskilstuna

Det beror på hur många kar du har, kan du separera de med orange ögon är det att föredra. Då behåller du den rätta stammen. Har du ytterligare kar kan du separera vanliga tigrar i ett och blå tigrar i ett, i ett tredje kar kan du ha tigrar med mörka ögon tex.

Lånar tråden…
Rådfrågade Janne för ett tag sedan hur man stänger breathing bags.
Han rekomenderade gummisnodd och knutar.

Men jag hade hört att man kan försluta påsarna med värme:
https://www.youtube.com/watch?v=5GmL6-zqDYI

Testade med platttång, blev dock inte så lyckat. haha
Någon som försökt sig på detta?

sorry för OT

HAHA ok har inte skickat nån sändning än så har ingen aning vad som e bäst
får prova gummi o knut

Se till att få ut all luft från påsen när du försluter den. Det blir mindre turbulent i påsen under frakten och mindre stressande!

tänk om det funnits en video som visar hur man får ut all luft…

Fick en leverans med fisk i breathing bag, de var stängda med buntband.

Skickat från min C6603 med Tapatalk

Alla sätt är bra , utom de dåliga :slight_smile:

Häll i vatten + räkor + något för dem att hålla sig i tex en tuss mossa. Skruva övre delen av påsen tills det inte finns någon luft kvar mellan vattenytan och förslutningen. Knyt ihop, sätt en gummisnodd runt. Lycka till! :slight_smile: