Kolla in denne mannens räkor!

Den här snubben vet vad som är vackert :smiley: :smiley:
[youtube:2h9lc1kp]http://www.youtube.com/watch?v=9av-Q3Y9Mxo[/youtube:2h9lc1kp]

OJ! Vilken superkvalité :woah:

magi

Riktigt läckra :slight_smile:

:smiley:

vissa ser ut som att han har målat själv…

Vilka kontraster… :thumbs:

Fan räkmackan e de du som komponerat filmen eller ?

Undrar hur många år har dom haft dom räkor.
Dom var riktigt snygga.

ja det är ju säkert 3-4 generationer om han har så många :slight_smile:

Nu är det våran tur.

$$$$$$ :shock: $$$$$$

Dom skulle passa in här hemma, väldigt bra, väldigt förtjust i panda samt de “inverterade” CR han hade, blue bolt är väl inte fy skam heller!

Räkmackan, din artikel får komma snart så jag vet hur jag skall gå till väga för att få så här fina små saker :wink:

Hehe, du ska få ett hett tips här!
skaffa Snowwhites/Goldens till att börja med.
Efter någon generation och om du har tur kommer en del att bli rosa/orangeaktiga i tonen. Plocka dessa och sätt för sej själv ihop med CB S. Det finns även CR och CB med rosa ton i det vita. Dessa är med guld värda då de kan ge redruby och kingkong om de får gå ihop.

Det tipset tackar jag för!
Syftar du på att man skall köra Golden/Showwhite tillsammans eller skall de gå med “vanliga” CR eller?

Får se vad jag får ifrån tjejen också, hon har ju lovat mig ett gäng räkor när karet är inkört, har ett par S och SS CR som jag köpte på GCG auktionen senast men inga Golden/Snowwhite, dyra små rackare men vackra!

Jag undrar om man ska göra som han, att ha några svarta och redruby med vanliga cr och cb för att få blanda lite??

Det kan va så att det är vanliga yngel han fått från sina kk och RR som inte plockats bort än, alla vanliga Crystals är väldigt små i jämförelse.

Jag tror det är en avvägning om man ska blanda
Fördelar: det blir en mer tålig stam som inte är lika känsliga mot vatten skiftningar.
Nackdelar:Det blir sämre färgade KK,RR framöver.

Det här är ju så pass nytt så ingen vill tala om det i Asien eller på utländska forum
Alla ser bara dollartecken i ögonen.
Jag har varit i kontakt med Gurun Silane om det här och ställt en del frågor om just hur man går vidare med sina KK efter första generationen men det var väldigt svårt
att få fram några bra svar.

Det kan va så att det är vanliga yngel han fått från sina kk och RR som inte plockats bort än, alla vanliga Crystals är väldigt små i jämförelse.

Jag tror det är en avvägning om man ska blanda
Fördelar: det blir en mer tålig stam som inte är lika känsliga mot vatten skiftningar.
Nackdelar:Det blir sämre färgade KK,RR framöver.

Det här är ju så pass nytt så ingen vill tala om det i Asien eller på utländska forum
Alla ser bara dollartecken i ögonen.
Jag har varit i kontakt med Gurun Silane om det här och ställt en del frågor om just hur man går vidare med sina KK efter första generationen men det var väldigt svårt
att få fram några bra svar.[/quote]

Klar att han är tyst…

Han sitter ju på receptet…och vid försäljning håvar han in stora pengar…
Tror det heter EGOISM på ett finare akademiskt språkbruk…

Brukar ställas i motsats till PRESTIGELÖS… :thumbs:

Fast kan han leva på sina räkor är det så klart en dröm. Än så länge säljer han säkert mängder med räkor till höga priser. Det är säkert många runt om i världen som skriver till honom och vill ha det hemliga receptet på hur man lyckas.

Eftersom det är just "hemligt får vi här på redbee slå våra kloka huvud i hop och göra vad vi tror på, och det har ju faktist gått ganska bra hittills 8)

Nästan lite kinky med den låten i bakgrunden. =)

Givetvis är det ju förståeligt att han håller vissa saker hemliga, det är som du säger ändå en hel del pengar i denna hobby, framförallt i vissa räkgalna länder.

Lyfter det jag frågade tidigare, annars kommer jag glömma vad jag ville ha svar på ;):

Eftersom det är just "hemligt får vi här på redbee slå våra kloka huvud i hop och göra vad vi tror på, och det har ju faktist gått ganska bra hittills 8)[/quote]

För vi är ju alla fruktansvärt prestigelösa… :wink:
det är därför detta forum drivs vidare…

Jag är glad att få vara en del av denna gemenskap… :smiley:

PS…Snygg bild vid din signatur Räkmackan. 8)

:shock: Sjukt snygga djur ! :shock: Springer omkring en å annan tusenlapp i det karet! :smiley: