Den ena blir 10*10 Där kommer endast ligga en 350 l/h pump som trycker ut värmen och cirkulerar den i karet.
“insuget kommer va via filtermattan.”
I denna kammaren kommer jag förvara doppvärmaren… Som då kommer bli cirkulerad av pumpen…
Och tack vare att jag har filtermatta på insugssidan så kommer den ju samtidigt filtrera lite:)
I den andra kammaren har jag en 650 l/h pump Den kammaren kommer vara 15*20
Och där likaså kommer vara insug via en filtermatta och i denna filterkammare kommer då pumpen ligga dränkt i massa biobollar!
Nu väntar jag bara på att hornbach ska få in akvariena igen… 112 liters på 803540.
Så att det kan byggas ihop.
Jag har också fått hem idag lite “stenberg” och en massa skiffersten som ska krossas och byggas lite olika gömmor med.
Och en black/white sten som också ser ut som ett “berg” med massa ihålligheter i odylikt.
Bottensubstratet kommer vara mycket finkorning sand.
Då all inredning kommer vara mörk så har jag bestämt mig för att köra ljus sand. inte LJUS som o ljus utan ja orginal sand färg:)
Jag har allt hemma för att börja bygget förutom själva akvariet:)
Men det kommer direkt karen kommit hem:)
Bjuder på en bild på mig och min kära vän i fulltarbete på hans projekt så länge:)
Nu har jag allt hemma:) Och imorgon blir det julafton ska hämta Karet imorgon bitti! Och sen vid dhl leveransen kommer beställningen från ebishop så imorgon får jag igång det andra aquael karet PLUS att jag börjar på kardinalkaret:) vuxen julafton
Får endå bli en sväng till zoogiganten idag där jag ska hämta karet… Så får jag kolla efter någon rolig växt eller ja mer vacker än rolig
Jag har rätt mycket Blyxa Japonica kan det funka? Vill ju igentligen bara ha något som ser ut som lite gräs här o där… I grund så ska karet vara växt fritt då jag hade tänkt köra spottar så bara ena sidan av karet blir ljust
“kollade precis upp Blyxa Japonica och nej den kommer absolut inte gå att ha där i”
Varför ska du ha så lit ljus i karet, visserligen så gillar de dämpad belysning, men blir det inte lite väl mörkt? Jag har 2 lågenergilampor i mitt kar på 60L och kolsten + en mopanirot, mina Kardinaler är djupt vinröda med blå prickar då, alltså kraftig färg, höjer jag ljudstyrkan i karet bleknar dom till tomteröda med vita prickar, alltså mindre bra om jag läser mina Kardinaler rätt:-D!! Jag har inte mycket växter, hadde sötvattenstång och Pellia men mina Tylomelania ansåg att det var sallad och smaskade i sej rubbet på ganska kort tid:lol:!!
Har ju gjort det utrymmet extra stort för att absolut ha det fritt från underhåll. så bakom filtermattan sen kommer där ligga massa biobollar innan pumpen kommer Plyffan tänkte jag ta iomed att jag har blå filtermatta och karet kommer ju va mörkt så det blåa kommer ju synas otroligt mycket då och det kan ju förstöra hela utseendet