Kardinal odlings kar.

Nu kommer en tråkig uppdatering! Kardinal kar skjuts upp ett tag pga zoo butiken jag gjort upp affär stänger nu ner. Det positiva är att jag kommer få 2 nya akvarium varav ett som är 2,5m långt och typ 30 högt! Så är det nån som är ute efter otroligt billiga kar med all utrustning tveka inte att höra av er eller kontakta själv royal zoo västerås då han säljer ut allt BILLIGT!

Vet att djurhobby(systerbutik till akvariehobby) i uppsala kan plocka hem kardinaler om man frågar.
Går för 130kr/st där men tycker dom är av schysst kvalitet.

Tänkte tipsa dig så du inte går miste om denna otroligt fina räka.

Hur funkar dessa skygga räkor i en zooaffär och hur får dom hem dem levande :o :o :o ??? Vi har ju kommit fram till att de måste hämtas, de går inte att skicka :? :? :? !!!

Djurmagazinet i Jönköping har dom och Micke som har hand om akvariedelen var själv uppe och hämtade deras på akvarieteknik och körde sen hem med alla räkor han fick tag på :wink:
Stod och stirrade på dom länge de verkade inte alls skygga utan var framme och klättrade runder lite här o var i karet…tror jag fick dom till ett 10tal iaf…här kostar de 120kr/st

Som sagt verkar akvarietekniks räkor vara härdade. Beställt 5st i två omgångar varav ingen har dött.
Dock har kardinaler dött nu efter ca 3månader men det är mitt fel pga övermatning.

fina var dom iaf hade riktigt fina färger…hade inte ekonomin satt stopp hade jag köpt dom och pinocchio räkorna på en gång :smiley:

Så då ska man åka till Jönköping och köpa Kardinaler då, inte så långt från Göteborg :smiley: :smiley: :smiley: !!!

Tycker jag du ska göra så bjuder jag på kaffe :smiley: bor inte så långt från affären :smiley:

Ja det skulle vara kul faktiskt och jag behöver fler Kardinaler, får fundera ut när jag kan åka, 1 lördag vore bra men måste kolla tåg och sådant + beställa Kardinaler där :smiley: :smiley: !!!

När vi var där var det i stort sett tomt på räkor men de skulle få in massa olika sorter sa Micke. Hade de några fler roliga sorter?

De tar in äppelsnäckor med vet att de kan fixa blå iaf från akvarieteknik med. Akvarieteknik har ju hemsida man kan tyvärr inte se priser om man inte har zoobutik men utbudet kan man se om man loggar in som gäst. De har amanos och harlekin sulawesi mm
Så kolla in akvarietekniks hemsida innan du ringer dom på djurmagazinet, det är Micke du ska snacka med han kan akvarierna :wink: http://djurmagazinet.se/index.php?optio … b&Itemid=8