Kan snäckor återskapa lock?

Kan snäckor återskapa locket dom har nere vid foten?

Har en elefantsnäcka som precis har tappat sitt. Har tidigare bara sett det om en snäcka ska dö men denna verkar väldigt odöd och kryper omkring som inget har hänt.

Är det en zombiesnäcka jag har eller klarar dom sig utan locket?

Dom larar sej bra utan lock, men med tiden återskapar de locket även om i lite mindre storlek, jag hade en Åppelsnäcka som fick hetta Dörrlösa efter att den tappat dörren, men med tiden hade hon tillverkat en ny liten dörr men det gick inte fort, jag tror samma sak gäller alla snäckor, de kan tillverka en ny dörr:D!!

hade jag kunnat byta dörr så hade jag nog viljt ha ett glasfönster haha ! :scratch:
förlåtmorontrött

Hehe. Ja det är bra att veta att det inte är kört lopp för den snäckan då. En av dom större elefanterna jag har så vore tråkigt om den försvann.

sett fenomenet någon gång tidigare, men som du själv sa, så var det innan den dog.

edit; hoppas självklart din klarar sig!

En snäcka kan fastna olyckligt i inredningen och på så sätt bli av med locket, den behöver inte vara sjuk för att tappa locket:)!

Har en elefantsnäcka som fått både nya antenner och öga(?!) så ett lock känns det ju som de borde klara av också :slight_smile: Hoppas det går bra för den!