Inte den bästa bilden, fenorna är lite snyggare än så ![]()
Vet inte om jag vågar avla med han… Så jag inte får ha 10 hanar i olika akvarium hemma om ingen vill köpa VT… ![]()
Inte den bästa bilden, fenorna är lite snyggare än så ![]()
Vet inte om jag vågar avla med han… Så jag inte får ha 10 hanar i olika akvarium hemma om ingen vill köpa VT… ![]()
Putt ![]()
Dodat troligtvis lär du inte lyckas få några yngel alls dom första gångerna… plus att är hanen ung så måste han träna på att låta bli äggen och inte äta upp dom efter ett dygn så det är bara att köra! Det blir bra träning!
Nu har du ju den mest vanliga färgen på den mest vanliga fenformen! Så det blir ju svårt att sälja det. Men träning är endå bra!
Okej, ska försöka låta bli att fråga mer innan jag provat nu ![]()
Vill ni veta mera om kampfiskar så besök www.kampfisk.se
Har läst varenda tråd där ![]()
Varför ska du ha en dyr kläckare till Artemia för när det går lika bra med en godisburk som är gratis och så fungerar det lika bra:???
Jag kan ingenting om artemia, får läsa in mig lite ![]()
Har också ett 3 liters akvarium som passar ![]()
Man behöver inte dela av det heller som någon skrev för äggen och skalen kommer att flyta till 99% på ytan och de nykläckta artemian nedanför, man tar helt enkelt en pipett eller tunn slang och suger upp så mycket man vill ha av dem:D!!
Okej, ska läsa in mig på det, eller helt enkelt gå ner till min pappa, han var en akvarienörd förut ![]()
När ska du börja odla kampfiskarna :scratch:
Ska prova sen när jag köpt honan, och odlat artemia ![]()
Du kan fodra dina maculata med artemia också, det är fint foder för firrarna det:D!!!
Tror jag ska starta en odling själv med Artemia och kanske också Micromask:D!!
Okej!
Att odla mina maculatus är också ett framtida projekt ![]()
Ja det är kul med olika projekt att greja med, det tycker allt jag med, måste bara fånga upp brigittae som visade sej vara uropthalmoides och flytta dem till skrivbordskaret där de går. Ska köpa flera av denna om det nu är maculatus och inte petchnoi vilket jag tror, vad hopplöst svårt det är detta med dessa små firrar:scratch:
Hehe, aa ![]()
Tur att dom håller koll på Akvarietjänst, tror dom har 4 sorters boraras där ![]()
Mina är fortfarande rosa med svarta prickar, hemskt söta, vore något för Blomman som gillar rosa:D!!
Ska se om jag kan få tag i några fler i morgon, jag vet ju hur dom ser ut när dom är små i alla fall:D!!
Det är grossisterna som har problem med att hålla isär dem, eller så är de inte så noga med att kolla så att de fått rätt sort:?
Bild?
Hon sover nu men brukar kolla en sväng före skolan…bra morot för morgontrötta:D
Har lagt upp en tråd med bild enkom för Blomman, härlig liten dotter du har föresten:D:D!!!
Såg tråden .
Hon är underbar.
Lyhörd och ändå mycke egen vilja/temprament :thumbs: