Visst är det surt, när jag skulle köpa glögg någon dag innan julafton fick jag den tråkiga nyheten; vin- och starkvinsglöggen var slutsåld i hela Göteborg! Leverantörerna hade gjort för lite så mer var inte direkt på G heller … :shock:
Helt otroligt… …Och jag som var så sugen… ![]()
Lättglögg är inte alls samma sak.
Glögg är väl inte jättegott??
Har en flaska årsglögg här annars, som inte lär bli urdrucken här.
Går ju att spetsa med lite vodka ! Låt den inte koka bara ! :thumbs:
Joo, det är den! Iaf vinglögg och starkvinsglögg är gott, särskilt kalla dagar när man känner sig lite frusen. ![]()
Aha, blir det gott då! ![]()
Kan ju vara värt att pröva i så fall!
Nja. För värmens skull använder jag hellre kaffe. Eller en god whiskey. ![]()
eller så kombinerar man båda och tar en irishcoffe ![]()
Det går jätte bra att blanda vanlig lättglögg med vodka för att få stark glögg men som det stog tidigare låt det inte koka bara ![]()
När jag var liten så blandade alltid min mormor sin glögg själv… Kan visserligen bero på att de hade en liten spritfabrik i källaren… :roll:
På senare år (innan hon åkte in på hemmet) så blev glöggen så stark, så att man fick tårar i ögonen när man skulle dricka. Det gällde då att vara mycket försiktig med mängden glögg så att man inte blev helt utslagen… ![]()
Blev ju inte lite sugen på Irish nu…
Synd att helgerna är över.
Kaffe dricker jag inte men whiskey är ju gott men det var inte det jag var sugen på nu…
Åh mums, Irish whiskey…! ![]()
Aha ok, tack för tipset jag ska testa någon gång men har inte någon sprit hemma… ![]()
Men bra att tänka på sen, då kan jag bli av med all den där lättglöggen och kanske den alkoholfria glöggen som ingen vill röra… Mina barn gillar inte glögg…
Jag brukar värma glöggen direkt i glaset i mikron…Hehe… ![]()
Åh wow… :lol: