Ibland är man inte så värst engagerat i så mycket o andra gånger är man jätteinspirerat.
I lördags hade vi besök av et ungt par som var o hämta lite corydoras-yngel.
Det blev pratat en del akvarium o plantor, jordakvarium osv, trevligt o mycket inspirerande , vi fick äppelsnäckor (vit o Jade) som jag aldrig ens har set “live” o sen en fin röd Lotus ( kommer inte ihåg namnet…)
Så idag (efter att ha stängt ner en del kar, detta året) så kom det et kar ner o blev satt igång.
Så skönt att få lite tips o ideer av andra med samma intresse.
Inte nog med det, men idag var jag på sy-träff o tror ni att jag numera är jätteinspirerat o ska sy en massa… YES…
Må gott.
mvh Pia
Jag håller med. Känner mig rätt ensam med mitt akvarieintresse, har ingen i närheten som alls är lika intr som jag
. Men de få gånger man träffar någon med lika stort intresse blir man väldigt inspirerad!
Precis samma här.
Jag kan inte nämna en enda nittonåring i Landskrona stad som är intresserad av akvaristik på min nivå (alltså räknar jag inte med töntarna som köper pirayor och slaktar möss på lördagskvällarna).
En bekants flickvän har dock blivit intresserad. Hon vill starta akvariebutik nu, och står alltid med näsan upptryckt mot akvarierna här hemma och frågar om alla arterna. Jag blir så glad och berättar gladeligen om alla arter och hur de ska skötas ![]()
Samma här, ingen som är lika intresserad som jag! En kompis pojkvän ska dock vara riktigt intresserad, måste hitta på ett bra sätt att få träffa honom på bara. ![]()
Dock var det jättekul, förra veckan hade jag en fest hemma och en del av festen hamnade framför mina akvarium och lyssnade intresserat medan jag berättade om dom! Visade sig att flera hade haft akvarium när dom var mindre och en tjej berättade tom att hon hade dykarcert så hon kunde titta på fiskar!
Vore kul med nån nära dock, går och stirrar i akvariebutiken när jag känner mig ensam så får jag en liten “fix” inspiration ![]()
Jag är ju rätt ensamen här jag med då det bara är jag som har “akvariedille” som mina vänner säger, men jag är bundis med Herkules Zoo har känt dem i över 20 år nu, så där blir det mycket fisksnack och jag brukar ofta ta vägarna förbi.
Jag har lite min egen t´stil på karen här då jag försöker hålla liknande naturprägel på dem, de ska se ut som en bit natur och inte en japansk trädgård:D!!
Samma för mig, nyflyttat till Mjölby stad och de har en riktigt sunkig akvarieaffär här.
Riktiga miffon som jobbar där nere dessvärre… ![]()
plus att jag inte känner en kotte i Mjölby som har intresset.
En av mina bekanta hade en vattensköldpadda i ett akvarie, har försökt tjata till mig hans rot ett tag nu.
Han sålde sköldpaddan och har kvar akvariet och roten. Vill bara ha den… galet vacker (ska se om jag hittar bild)
Hur som helst, enda stället jag hittar inspiration från är här, tack alla ![]()