Skulle jag bara vilja sitta hemma och fisa och vänta på posten, det är just nu på väg hem men då man sitter på jobb landar det på posten på ICA ist =O(
Vad väntar jag på då?! JO! jag väntar på 100räkor från min leverantör…i Taiwan jag hoppas desa har klarat sig bra och att där minimalt med avlidna räkor…
Tokholmarna vet juinte vad EXPRESS betyder utan sitter och glor på paketen tills det kommer en tolk som säger hmm jag tror det står EXPRESS men det kan stå upp och ner
Sen har de en dum idee med att skicka ett SNAILMAIL och fråga om jag vet vad det innehåller??? Tokholmare, pappersvändare i all ära men de har nog gått ngn märklig kurs, för jag som dryg skåning kan läsa på försändelsen CONTAINS: AQUA RELATED OBJECTS! hur svårt kan det vara att förstå… Iaf så har de tänkt smart att man kan svara med E-mail =O)) ibland fungerar den där sista %en hehe…
Sen när man upplyser dem om att EXPRESS står det för att det skall gå lite snabbare än vanlig snailmail så svara de Jo men detta är snabbt hahaha det tog paketet 1dag att åka från Taiwan till Sverige men 3 dgara för att det skulle komma till Malmö från Tokholma!!! Woow! vad e det som händer Utrarapid snälla stanna ner lite hehe…
Well well ber er alla som vill gott hålla tummarna =O)) så ser vi sen vart det bär hän…
Jag lovar att jag håller tummarna
Det är inte smickrande för posten i Sverige när man kan hålla koll på var prylarna är och ser var de fastnar. Förut kunde de skylla på allt möjligt.
Den bästa ursäkt jag fått från posten var när jag fick ett vykort i en zippbag (vykortet hänger idag på väggen in ramad) för usäkten var denna…
Ursäkta förseningen av ditt vykort men vid tillfället då vykortet skickades blev postbilen stulen sedan satt i brand…
Ja sanningen var det att det hade hänt alltsammans och mitt vykort hänger uppe för att det är bränt i kanten, men inte mer än så man kan läsa vad där står.
Kooolt dock tog det posten 6månader för att skicka vykortet hem till mig haha…
Men de hade iaf en ärlig och rak ursäkt för att det inte var levererat i rätt tid…
Om man får svära så säger jag fan helvetes jävlar i … well räkor kom fram idag dock var inte en enda SS överlevare 35 räkor åt skogen där =O(
en del sss och en del s med men SSS och S finns det sen hoppas jag till försäljning men jag får verkligen räkna om grejerna…
Riktigt tråktigt det där, vad tror du som gick fel i hela processen då?
Dåligt packat?[/quote]
Ja förmodligen för hårt papper som packmaterial bland påsarna har skavt hål på en påse och denn läckte ut och de andra påsarna blev rörlig smat lite med på posten Sverige flyget hit gick ju snabbt men hanteringen/tiden i stockholm är under all kritik
Riktigt tråktigt det där, vad tror du som gick fel i hela processen då?
Dåligt packat?[/quote]
Ja förmodligen för hårt papper som packmaterial bland påsarna har skavt hål på en påse och denn läckte ut och de andra påsarna blev rörlig smat lite med på posten Sverige flyget hit gick ju snabbt men hanteringen/tiden i stockholm är under all kritik[/quote]
Fast om du ska odla på dem ska du kanske inte sälja ut så många då.
tillräckligt för att få igång produktion på dem, men det ser ju inte ljust ut för SSS men om min enda gold överlever så kanske det kan bli bebbar av den och då få igång SSS
När mina kom från Japan hade jag turen att alla levde. Min säljare hade DOA garanti hade du det??
Annars…KATASTROF!!!
Jag skulle gärna få in lite nytt blod och funderar på att beställa innan säsongen är slut för denna gång. Säljer du enstaka (kan ev hämta) eller kan du tipsa om säljare:-)
Jag slapp att betala för de död räkorna ja… annaras hade jag varit ruinerad med 15 SSS 35 SS och 50 S i lådan…
Jag hade i stort sätt sålt alla SSS men det fick jag ge upp då dessa mådde allt sämre efter hela incidenten som hände (en påse hade läckt ut i boxen…stank fan)
Well som min kompis i taiwan sa ingen fara ta nya tag och så kör vi på igen…
Hoppas på ny sändning innan det kallaste börjar.
Jag vill inget lova… men det kommer ut på sidorna om vad som finns hemma…
JAg såg även att mina två SS har släppt sina kids och att de simmar runder små polkagrisar i karet =O))
Detta såg jag i samband med Sonjas räkor skulle fångas in för leverans…