Hur ska jag lyckas?

Vet inte om det hamnade på rätt ställe nu men mod får flytta tråden annars.

Brukar köra sträckan helsingborg-helsingör rödby-putgarden :wink: dvs kör genom halva danmark och även till tyskland. Funderar på om man kan få tag på räkor längs vägen :wink:

Men hur får jag reda på var dom finns??
Någon som vet något danskt och tyskt “redbee” forum??

kolla in länk sidan här på redbee mycket mat nyttigt många ställen i tyskland som man kan köpa från

Du kan prova att fråga på www.akvarieplanter.dk, det verkar finnas en del räknissar där också. Om inte annat kan du få tips att dra vidare i. Angående tyska forum, så spana in länkarna kring mässan i Hannover, där finns säkerligen en del matnyttigt.

Hilsen,

/P

Du har ett mycket bra forum med mycket Tyska medlemmar som heter shrimpnow.com
Nästan lika bra som redbee :wink:

Hur kommer det sig att du “brukar” köra ifrån jönköping till tyskland? :smiley:

gillar Tyskland, deras bilar och annat :wink:

Såg du bodde i Borås är ju tsm med Amstaff på PS och han har mängder med riccia som han kastar varje vecka när han gör vatten byte…kanske skulle vara nått till ditt 300L?

gillar Tyskland, deras bilar och annat :wink:

Såg du bodde i Borås är ju tsm med Amstaff på PS och han har mängder med riccia som han kastar varje vecka när han gör vatten byte…kanske skulle vara nått till ditt 300L?[/quote]

Haha, jo, deras bilar är ju rätt trevliga!

Hum, det kanske kunde vara något, men har en del Riccia här hemma som jag tänkte slänga i karet, problemet är att det ju är en flytmossa som man måste hålla efter och binda ner om man vill hålla den på plats. Skall komma ihåg att hojta på honom om jag bestämmer mig för att försöka köra på den :smiley:

Har alltid älskat tyska bilar sen att de har annat trevligt där nere skadar ju inte 8)
Funkar ju att sy fast på dina väggar med hjälp av myggnät och fiskelina.
Tror han har en del java mossa med hemma men jag är inte säker, det har jag annars, har även lite stringy mossa jag kan undvara eller byta mot någon annan växt.

Har kollat länkarna här på redbee men de tyska butikerna ligger tyvärr i södra tyskland och lååångt iväg från de delarna jag besöker :frowning:

Problemet är ju att den inte växer fast, vill ha en mossa som växer fast och är rätt underhållsfri, de gånger jag haft riccia tidigare har den alltid växt och så fort en liten del kommer utanför nätet lossnar den och flyter upp, blir rätt fort mycket små riccia bitar på ytan =/

Stringy mossa är en väldigt intressant mossa egentligen, omöjlig att ha på mossvägg men det hade varit häftigt att köra den mitt i ett kar och låta den växa upp och sträcka sig mot ytan! Java vill jag undvika till en början men det har även jag här hemma :wink: