Kan honorna bli med rom?
Jag har en hona nu som går fullproppad med rom, och jag är 100% säker att hon släppte en kull för ca 2 veckor sedan.
Kan honorna bli med rom?
Jag har en hona nu som går fullproppad med rom, och jag är 100% säker att hon släppte en kull för ca 2 veckor sedan.
Det är inte ovanligt att honorna får ner ny rom bara någon dag efter de släppt ynglen. Jag har någon hona som fått 4 kullar.
snabba ryck i älskogen :mrgreen:
Frestar inte detta på dem eller är de skapta för detta tryck av fortplantning?
Jag menar i naturen kanske det inte alltid finns “sugna” hanar så fort man gjort sig av med rom…är det någon som har dem åtskilda och kanske ser…
att det blir mer ungar?
längre livslängd?
eller rentav starkare urval…?
/N
Det krävs säkert en djupgåeende forskning om din fråga för att få ett säkert svar.
Personligen tror jag att det i naturen finns gott om hanar som är “sugna” när tillfälle ges och att räkorna är gjorda för detta tryck av fortplantning.
Dina räkor är värre än kaniner
Jag har många honor utan rom med
Det slår aldrig fel, de honorna man vill ha yngel på är svårast. Just nu vill det sej inte för mina SSS flowerhead honor.
Då hade jag tur med min mosura som jag köpte
hon blev med rom efter 3dagar.
Det slår aldrig fel, de honorna man vill ha yngel på är svårast. Just nu vill det sej inte för mina SSS flowerhead honor.[/quote]
Du kanske har hanar som gillar hanar… :lol:
Det verkar så :lol:
Ja du vet inte riktigt hur jag ska säga till dom att det är stop på snusket till efter jul !!
Nää skämt och sidor det är jätte kul att se dom med rom, men tycker den honan har bleknat en del tyvärr.
om räkorna har bleknat i färgen brukar jag lägga ner en morots bit och dagen där på så är dom färgglada igen!
Det slår aldrig fel, de honorna man vill ha yngel på är svårast. Just nu vill det sej inte för mina SSS flowerhead honor.[/quote]
Jag har just en SSS flowerhead som gått med samma rom sedan 15/11. Jag tycker att den borde släppa sina ungar snart :? (det är 22 grader i karet)
Jag har en del räkor som också har bleknat. Skall nog testa din vegankur. Brukar du koka morötterna först ?
jag brukar koka dom i högst 1 min. då är det lättare för räkorna att nypa av små bitar!
Då står morot på menyn idag !