Hur ofta mata?

Jag har nu ca 10st körsbär som är “ungdomar” samt 5 posthorn, 2 mosquito rasbora och 2 clithon brenspinas snäckor i mitt 20l nano.

Jag matar nu med pyttelite finkornigt smulat flingfoder för rasbororna sen ibland lite chlorella pulver i karet för räkorna och slänger ner en liten bit maltablett ibland. Dock äts detta av snäckorna i första hand då de snart hittar det och åker dit hela gänget.
Får räkorna tillräckligt med mat? De sitter lite här och var i karet och käkar. Några på filtersvampen, växter, på stenen osv.
Jag har ju ingen riktig rutin på räkkar då det är mitt första och vill absolut inte övermata.

Testade slänga i en skalad ärta i karet som nån räka kollade på sen gick vidare (för hård?). Dagen efter käkade sniglarna upp den :wink:

Hur ofta behöver man mata med så få räkor? De verkar måttligt intresserade av foderprover jag fått från pimpyourshrimp och det blir alltid snäckorna som äter upp det till slut.

Räkorna klarar sej bra med det de hittar själva i karet och de får säkert lite av fiskarnas käk med, tror inte du behöver tänka på dem,matar du mera så kommer du att få en massproduktion av snäckor bara:)

Jo jag märker att snäckorna förökar sig som f*n. Det är inte posthornen utan de små “kanelbullarna” som förökar sig. Detta trots snålt med mat.