Hur många räkor kan man ha i ett akvarium? (Inte så här många iaf)

Jag har aldrig sett något liknande tidigare!!
Om den här killen inte får problem med sitt vatten väldigt snart är det konstigt. :roll:

//youtu.be/YD6k2tY-ko0

-SWEET LORD JESUS AND HIS ALMIGHTY CREW-:shock::shock::shock: (Ursäkta hädelsen,men det var det jä**igaste jag sett !!!) Tur man inte har det “problemet” !! :lol:

WTF !! :shock::shock::shock:
Det där kan ju inte fungera många dagar utan vattenproblem tycker jag… :stuck_out_tongue:

Tänk om man hade sådana problem :stuck_out_tongue:

Seriöst detta måste ju vara någon tillfällig lösning som han bara har haft medans han fixat med ett nytt kar eller nått!!
Det finns ju liksom ingen plats för alla:shock: :shock::shock::?

Mjo, det går nog att fixa. Spana på hur karet är uppbyggt. Slugt, mycket slugt. :smiley: Fast det går att göra värre och förenkla skötseln en hel del. Somligt som de här grymmeräkodlarna trixar med förstår jag inte att de inte löser på annat sätt. Enten en tidsfråga eller så finns lösningarna redan i drift, fast det knips käft om det - för att det är effektivt.

Jag tror Janne och jag ska ned till sandlådan och leka lite här…

Hilsen,

/P

Ååhh ! Får jag följa med,får jag följa med ? Snääääälla ? Jag har egen spann & spade ! :lol::lol:

Helt klart “kluriga” lösningar de där japanarna håller på med ! Och vad jag fattat är det lika hemligt som -“Pentagon”- :confused:
Inget de vill dela med sig av till vem som helst heller…

Inget klurigare än vad jag trixat med under ett rätt bra tag. Greppar vad de pysslar med och varför. Greppar också hur det kan göras effektivare. Klassiska filtreringsprinciper, inget nytt under solen. Jag tror ändå Janne blir första försökskanin ut, själv har jag så extremt liten energi att hälften vore nog. Lösingarna dyker ändå säkert upp här förr eller senare, no worry.

Syns dåligt i videon, men säg att de pysslar med genomflödeskar (förutom den filtrering som var och en kan se)? Dvs ett konstant flöde av fräscht vatten genom akvariet, hela tiden, dygnet runt. Inga stora flöden behövs, vb blir tillräckligt ändå. Slugt och busenkelt. Fast kanske inget att leka med på parkettgolv… nackdel.

Hilsen,

/P

SKA JAG VA FÖRSÖKSKANIN!! :shock:

Okejdå…:). Om jag släpper ner räkor i karen är en annan femma :wink:

Den här killen i videon med massräkorna är Italienare och tydligen en riktigt duktig odlare enligt andra utländska forum där den här filmen väckt mycket känslor.

Hur som, jag måste börja med andra metoder i mina kar om det ska fungera i långa loppet. Lokal känns snart som ett måste.
Jag VET att en stor filteranläggning typ “soptunna” inte kommer in i lägenheten utan problem :slight_smile:

Helt klart “kluriga” lösningar de där italienarna håller på med ! -Klart du ska va försökskanin vem annars ? :lol:
Mjo om det nu ska ske så måste man nog tänka “stooort”,med tanke på hur man ska ha tid att klara av den dagliga tillsynen . Ös på !

shit va räkor :o ja såna problem skulle man ha :hehe:

Janne,
jag såg en signatur någonstans… snokar runt Ah, där var den: “There be shrimp!” :slight_smile: