Har ett 19 liters akvarium med Rili räkor och dom får för bra med ungar gissar att jag har mellan 50 och 100 räkor men tycker det inte verkar bli nå flera men samtidigt ser jag inga döda. Hur många kan man få plats med på 19 liter. Har rätt bra med växter men är klinisk rent från alger så är lite rädd att dom har dåligt med mat…
. Har ett catappaXL blad i som dom äter på. Sen matar har jag börjat mattat dom varje dag nu är det för ofta?
När karet blir “mättat” med räkor brukar det inte bli många räklingar kvar. Det är inte fel att mata varje dag, bara maten snabbt blir uppäten.
50 - 100 räkor i det karet är lite väl mycket, du bör nog byta upp dej till ett lite större eller ha 2 av dessa:)
Vadå mättat… Dom äter upp maten på ett par timmar.
Och har flera akvarium och brukar andvända karet för att få bort alger från växter ser riktigt roligt ut när man stoppar ner en planta med alger efter ett tag sitter dom flesta på plantan. Dagen efter är den ren.
Räklingarna klarar inte konkurrensen om det finns för många vuxna…
skall jag flytta över dom vuxna till ett annat kar ?
Jag plockar undan gravida honor till ett eget kar.
Sälj av lite på Forumet, finns nog folk som är intresserade att köpa om dom har fina färger!![]()
Thaifighter
Sortera bort ungefär hälften behåll dom finaste då kommer det en ny omgång yngel som kan växa upp.
Det funkar både för körsbär och galaxy i mina kar.
Vill du bli av med lite rili får de gärna flytta in i mitt tomma 50 liters ![]()
Man kan mata med finfördelat foder då får även räklingarna tillgång till mat.