Jag är så ledsen. Jag köpte ett gäng räkor förra veckan.
Säljaren skickade av någon anledning iväg dem i torsdags. Inga räkor kom med fredagens post… ringde postkontoret på em för att se om de kom med b-sorteringen, men tyvärr icke.
Idag kom de. Alla var döda, inte en enda liten stackare överlevde :(.
Skickade i en petflaska.
FAN :(:(:(! Stackars små, jag har så sjukt dåligt samvete, varför kollade jag inte med säljaren hur denne skulle skicka dem. fan fan fan! Så många liv till spillo helt i onödan…
Ej köpta från redbee utan en annan känd akvariewebsite.
Tråkigt att höra, dumt av säljaren att skicka på en torsdag med, borde ju ha förstått vad som skulle hända.
Om jag skulle ha sålt dom så skulle jag ha haft dåligt samvete för att ha haft ihjäl dom men inte som köpare, hur kunde du veta att säljaren skulle skicka dom så och så nära helgen.
Det är för djävligt att folk inte kan skicka djur på humant sett, man skickar inte i petflaskor och man postar inte på torsdagar särskilt om de skickas med B-post som dessutom tar längre tid:(:(!!! Jag har fått räkor skickade i vanlig plastpåse med mossa i och det fungerade men då skickades de på en måndag tror jag det var och med vanlig post som går fortast.
Får du någon ersättning från säljaren för de döda djuren?, du bör om inte annat få pengarna tillbaks då personen korkat nog skickade på en torsdag och med B-post:evil::evil:!!!
Rätt ofta så klarar sig djuren bättre i petflaska än breathingbag… Men det beror på många andra faktorer också. Men när det kommer till svenska posten så tycker jag att det är ett big NONO att skicka efter tisdagar.
Säljaren skickade räkorna i en S-påse. Alltså med A-post, men med posten kan man aldrig vara säker på att de kommer fram dagen efter ändå…
Jag har fått räkor skickade till mig med både petflaska och breathingbags. Inga dödsfall alls. Men, kommer räkorna bli liggandes några dagar så tror jag breathingbags är det bästa så de får syre. Jag gissar på att det är anledningen till att dessa dog, syret tog slut :(.
Lärdom. Liten petflaska (33 cl) med >20 djur fungerar alltså inte om de blir liggandes över helgen.
jag måste berätta om en spännande sak som hände med räkor jag beställde från en säljare här inne. räkorna skickades på måndag och skulle upp till mitt kontor. det gick flera paket samma dag, och dagen efter hade alla fått sina leveranser utom jag. gick och spanade varje dag, ringde vår boxadress och frågade, försökte få tag på posten men hamnade bara hos människor med noll vilja att hjälpa till. efter en vecka hade jag gett upp och börjat prata med säljaren om nya räkor. precis när vi ska till att komma överens kommer min kollega in på kontoret med ett paket. gissa om jag hade hjärtat i halsgropen, 8 dagar på posten. var inte helt sugen på att behöva se förödelsen, men när jag öppnar lådan är det full rulle i påsen. alla 7 räkorna lever och springer runt, inte det minsta påverkade av sin helt löjligt långa vistelse på posten med bra packning och breathing bag går det uppenbarligen ingen nöd på kräken… men 8 dagar!
Ja breathingbag är att föredra för säkerhets skull när man skickar räkor och även fiskar, jag har 20 räkor att packai dag och naturligtvist blir det breathingbag:D!!
Jag fick ju mina krabbor från Tyskland i små burkar med tätslutande lock utan lufthål, de skickades på en måndag men jag fick dem inte förens på fredagen, det är för lång tid i en liten burk utan lufthål för en liten krabba, de var alla 4 döda redan när jag packade upp dem:(:(!!!
Räkor har en förvånansvärd förmåga att … inte dö vid “fel” tillfälle. Jag skrev imorse i en annan tråd om hur kardinalräkor jag beställde från Tyskland överlevde nästan en vecka i paketet mha BB och paketeringskunskap.
Det som gör mig arg är att Posten noterar “Mottagaren ej anträffbar vid leverans.” när det var folk hemma och ingen knackade på. De slarvar helt enkelt. När jag ringe o klagade om att det finns chans att innehållet “dör” så sa telefonisten: “Ja, det enda vi kan göra är att se till att chaffisen får en utskällning.”
När det står “Mottagaren ej anträffbar” så lämnas paketet till postens företagscentrum närs oss, som är stängd på helger. Undrar varför de inte lämnar den som med alla andras paket till närmaste livsmedelsaffär som tom har öppet på söndagar?
Fyyy faaan… jag väntar på krabbor därifrån oxå… dem borde skickats för en vecka sedan enligt Garnelio… som är skitdåliga på att svara på meddelanden. Men utan lufthål… d e bara absurt!
Jag har blivit erbjuden nya räkor, men får stå för ny fraktkr.
Har mailat säljaren, jag vill skicka en egen förpackning som h*n får skicka de nya räkorna i.
Får se om denne går med på det, men jag hoppas det.
De packar dem i små “pizzaburkar” men de är nog bara lite mer än hälften så stora som de vi får pizzasallad i, är de dessutom döda vid ankomsten får du inga nya djur, då de bara skickar ut ersättningsdjur inom Tyskland:evil:!! Det enda du får tillbaks är hälften av vad djuren kostade inte mera, jag skickar inte efter därifrån någon mera gång:evil: