Hornbach i Stockholm

Hornbach kommer snart även finnas här i Stockholm! Självklart tänker jag på deras Zooavdelning. Det står att den kommer ligga i Botkyrka men inte exakt vart, nån som vet? Själv gissar jag på nånstans i Alby eller Fittja.

De söker säljare till Zooavdelningen för de som är intresserad.

Hornbach blir Stockholms största byggvaruhus när det väl öppnas (nu under sommaren).

Måste säga att om det blir som vårat hornbach här i malmö så är akvarie avdelningen inget att hurra för iaf inte för oss räk intreserade. :frowning:
Det ända jag tycker är bra är att dom har väldigt billiga små akvarium.

Men du får följa upp hur stockholms butik är när den öppnat. :slight_smile:

M.V.H Linus

Aj då, får väl hoppas på att det blir mer som GBGs. Men billiga små akvarier är ju toppen till räkor.

I Göteborg har dom faktiskt lite räkor, typ Amano, RC, Tiger, rödnosräka, humla. :slight_smile:
Tycker det är okej på Hornbach, billiga växter, lite filtermedium m.m.

Den ända räka som finns på hornbach i malmö är amano.

Men jag väntar bara med förundran hur zoozity kommer bli. var på öppnings dagen då var det bara växt avdelningen som var intressant men det blir väl bättre senare när folk sagt vad dom är intresserade av.

M.V.H Linus

Bumpar upp tråden då. Hornbach i Stockholm/Botkyrka öppnar imorn kl7 på morgonen.
Kommer kika in där imorn och se hur deras zooavdelning ser ut.

Känner ni nån som jobbar där?

Då kanske vi ses Johnny, kommer att försöka vara uppe med tuppen :smiley:
Tack för tipset!

Hitta du nåt roligt? Själv köpte man hem 3 nya akvarier :oops:

Om en ny tolettsits och en krukväxt räknas som roligt så, ja :lol: :lol: :lol:

Allvarligt talat så var det massvis med fiskspekulanter där (inga Dario Dario eller annat spännande) och eftersom jag redan har för många akvarium så blev det inget.

Annars var det bra priser på småburkar. Om jag inte redan hade uppemot 20st hade jag också slagit till på stört…

Jo, jag är snart där med. 17st just nu.

Vad är ett bra pris på en liten burk i detta fall?

Det jag behöver är 12-20 liter och det är ändå några mil för mig att åka till Botkyrka.

Den minsta som var runt 20L kostar 199kr. 45L och 54L kostar lite över 200kr.

Hur är priserna på växter?

Växtpriserna har jag inte lagt märke på.

Var på Hornbach i stockholm i går, inte myckety till fiskar eller räkor, men billiga (ville ha men fick inte) glasakvarier.
Det blev rullgradiner istället !!!

Hur är det nu där när dom har haft öppet ett tag?

Senast jag var där så var deras stora displayakvarie full med alger.

Kan man få se bilder på akvarierna ni köpt där?