Hjälper alla dessa preparat?

Jag har problem med att mina räkor dör, speciellt CR/CB
kan något av vatten preparaten hjälpa som säljs på Ebi Shop ex.Mosura Shrimp Tonic.
Mina vatten värden Ph 6,8 GH 7 Kh 3 ingen nitrit el. netrat.Kan det vara paraciter,immuniteten?

:frowning: Birgitta/

Kan ha allt mellan nya föremål samt nya växter att göra. Hur ofta gör du vattenbyten? Vad matar du med?
Jag hade testat göra vattenbyten lite oftare byt ut ca 15-20 % vatten var tredje dag nu 1-2 veckor. Vet inte om preparaten hjälper direkt tror mer på att de kan va någon växt eller liknande som är tillsatt. Men testa byta vatten lite oftare kanske dags att byta soil med.

Jag skall byta soil, och prova byta vatten offtare, har bytt vatten var sjunde till var tiondedag,använder du vattenberedningsmedel? Jag har gjort det ibland men för det mästa har jag använt vatten som jag låter så i en kanna. jag matar med vanlig räksticks och mat som jag har köpt av Sanna Karlsson
i Almunge och algtabletter.

CR och CB kan vara svåra tyvärr och det kan mycket väl beror på enbart vattnet du har i kranen, här i Göteborg räcker det inte ens med att bara byta till soil utan vi måste även använda osmosvatten och då har vi ändå väldigt bra vatten här, sen behöver du inte byta vatten oftare än vad du gör heller utan det är fullt tillräckligt med de vattenbyten du redan gör.
Jag vet inte vad du har för sorts tester men teststickor visar långt ifrån rätt värden, dropptester är att föredra då dom är mer tillförlitliga:)