Hjälp ohyra, eller?

Såg en fasansfull sak på framrutan i karet innan i dag. Helt hundra på att jag drabbats av någon typ av ohyra även om det var orealistiskt.
Tog min lilla lupp som direkt gjorde mig klokare.
Okey, bilderna suger, men är det någon som kan se vad det är?
Så himla sur för att jag inte la ner mer tid på att få en bättre bild, men hade sketans bråttom i väg.

Det är en snäcka, jag har sådana med, kommer bara inte på vad de heter just nu men de är helt ofarliga;):lol:

Den heter Acroloxus lacustris hittade den tillslut:)

http://www.google.se/images?hl=sv&sa=X&oi=image_result_group&ei=5CwxUZm_NeyP4gT57YEY&ved=0CBsQsAQ&q=Acroloxus%20lacustris&tbm=isch

Ja visst är det en snäcka. :slight_smile: Fler gissningar innan jag säger svaret?

Lyllos dig :slight_smile:

Jag hade liknande i ett kar. Platta mot glaset och som musslor på “ryggen”. Först dök en upp och på kort tid fanns de överallt. En riktig pest och det var inte snyggt med de små platta ungsnäckorna som satt på alla flata ytor. Krävdes total omstart för att bli av med.

Mitt råd är att du dödar illa kvickt :wink:

Dom brukar komma och gå, just nu är dom inte så många men det brukar bli många igen för att sedan dala ner till få:)

Ja nån sån fara är det inte här. Detta är helt vanliga posthornssnäckor vilket gick att se bra med min lupp. Riktigt söt var den med. :slight_smile:
Synd att bilderna blev så dåliga. :frowning:

Postis, var det en sådan?, men den ser ju inte ut som någon postis ju:)

Jodå, kom hit o titta i min lupp så… :mrgreen: