Hjälp mig identifiera växten!!!

Denna planta började växa under mina musslor samtidigt som jag fick tråd alger i karet så jag gissar på att det är en ohyra.
Nu har jag tagit bort mussel blommerna men lämnar denna växten kvar, och jag måste säga att den är rätt vacker.

*Den släpper gemon mycket ljus
*Den verkar inte växa så fort
*Den flyter och ger ett bra och öppet ställe för räkorna att sitta på när det är foto dax.

Men va f_n är det?

Är ingen expert men liknar riccia fluitans

Skulle precis säga det samma. Riccia som fått lite udda förhållanden.

Den är ju mycket glesare än den vanliga riccian men det kanske är en variant, får du den att växa så är jag intresserad av en tuss:)

Har faktiskt något liknande som växer som en galning i mitt kar. Den “utgår” från det ställe där jag hade riccia förut. Dock så är inte min i sådär fin kvalitet utan den är mycket fulare och mer tråkig eller hur man ska säga.

Är det vanligt att riccia förvandlas till någon annan form i speciella förhållanden? Min växer som sjutton, så jag hade gärna skickat om min var sådär fin :slight_smile: tyckte din var riktigt fin btw !

jag är intresserad om du har att sälja en liten tuss

Tack för bra svar.
Jag ska först ha den till att växa till sig lite innan jag skickar.
Som sagt så växer den stadigt men sakta så det kan ta lite tid att få ihop en tuss att skicka.
och jag vågar inte heller göda den då jag för första gången lyckats få ett bra ingånget räk kar.