Helröd räka!!!!!!

Jippi! Äntligen har jag lyckats! Idag hittade jag en helröd crystal red. Den har även röda ögon! Den har jätteläcker färg, mörkt mörkt röd färg med lite ljusare ränder, nästan orangerött liksom sebrarandig fast i olika röda nyanser…
Vad kallar ni en sån?
Är det en Red Ruby???

Det ser ut som en Red Ruby enlikt graderingen som Räkmackan gjort… Undra hur det var jag gjorde…:S

Grattis! Släng upp bilder på räkan också :slight_smile:

Exakt !

Upp med bild på den så vi ser hur den ser ut :slight_smile:

Grattis!!
Vi kräver bild :slight_smile:

HAHA! Ja det där med bild har jag försökt förut… och det är inte jag nån hejjare på!! Men det kanske kan vara ide att försöka…

Hittade en till räka som endast hade lite vitt på stjärten, den gick dessutom med rom… Men mina är mer neonröda än den i graderingsguiden, nästan orange… Kanske inte riktigt håller samma höga kvalitet som en red ruby… men ändå…

Bild är på väg att tas…

Så. Hoppas ni ser, bildkvaliten är väl inte den bästa…
Vad kan de graderas till? Sämre klass av red ryby eller? Läckra tycker jag de är iaf… Fast de kommer sig inte riktigt rättvist på bild…:frowning: iaf inte på mina bilder…

Vilka j… skitbilder… ser ju f… ingenting…
De ser nästan genomskinliga ut på bild ju…

Syns inte så jätte bra men jag skulle nog gissa på att det bara är en extrem låggraderad CR och inte en sån där “Taiwan bee”-mutation som man kallar red ruby/kingkong-sorterna för.

Hmmm… det var ju synd… Men den är iaf rätt häftig i färgen, den liksom lyser neonröd…

Ser den ut så här?
http://translate.google.com/translate?j … l=de&tl=en

Njae… Min har inte lika mkt genomskinligt utan mer jämnfärgad och mer neonröd, typ en blandning av färgerna röd,orange och vinröd…

Min har mer djuphet i färgen, det ser ut som räkan har samma färg rakt igenom, inte bara skalet… Om ni förstår hur jag menar…

Det som kännetecknar “Taiwan-bee” är deras vinröda färg och kritvita partier.
Så om den är vinröd så är det nog en Taiwan-bee.Vem köpte du räkorna av? Om de kommer från en Taiwan-stamm så är chansen större att få fram dem här nya sorterna.

Hittade ett gammalt blogginlägg:
http://www.redbee.se/2007/01/16/guld-oc … red-rakor/
Är det sånt röd?

Den var väldigt lik! Lite lite mer orange bara… Men väldigt nära i färg…

Jag har haft en väldig blandning på räkor… Svenskodlade röda och svarta, röda från Peter Haack och låggraderade cr med mkt rött på och golden av Raeker som gått med cr, golden/white och cb från räkmackan.

Fler bilder helt enkelt, sitt naglad i en halvtimme med kameran i högsta hugg så skall du nog få till en okey bild iaf :slight_smile:

Mmmm han satt precis vid rutan när massor med bilder togs och dessa är de bästa av ca 30 med olika inställningar… Det bevisar i varjefall en sak… Att jag inte är någon fotograf…:frowning:

Filma istället då, brukar faktiskt bli bättre om man inte lyckas få till bilderna :slight_smile:

Här är bättre kontrast, men väldigt färgblek bild…