Helenor

Jag kommer att göra mej av med mina Helenor när jag gör om mitt ena 250 L kar, vet inte hur många dom är än. Om någon är intresserad så PM:a mej, vi kanske kan göra ett byte mot något?
Vet inte men jag tror att dom kalasade på mina mörkare rosa postisar som jag släppte ner i karet i går, men det kan ju kanske vara scalarerna som kalasat är inte säker, men någon är det i alla fall :? !

Skulle tippa på helenorna, eftersom dom äääälskar att
äta andra snäckor.

Ja dom gör ju det, men om det är någon som abbsolut inte vill ha snäckor i karen så har jag helenorna till övers, så erbjudandet kvarstår alltså :smiley: !!!

har du tankar om vad du vill byta mot…

eller ska vi gissa.

20 snäckor mot:

2 liter akvarievatten ph 7
eller 2 dec alkottar
eller två skopor snö :?

:mrgreen: :thumbs:

:mrgreen: :thumbs:[/quote]

Om man utgår från ovanstående så är det väl knappast någon här som vill ha Helenor förstår jag :lol: :lol: :lol: och jag vill inte ha dom heller :lol: :lol: :lol: :lol: !!!
Men det kanske finns någon person som vill ha dem :lol: :lol: :lol: !!!

Jag kan tänka mej att byta mot något förutom ovanstående, kom med förslag :lol: :lol: !!!

:mrgreen: :thumbs:[/quote]

Om man utgår från ovanstående så är det väl knappast någon här som vill ha Helenor förstår jag :lol: :lol: :lol: och jag vill inte ha dom heller :lol: :lol: :lol: :lol: !!!
Men det kanske finns någon person som vill ha dem :lol: :lol: :lol: !!!

Jag kan tänka mej att byta mot något förutom ovanstående, kom med förslag :lol: :lol: !!![/quote]

Jag skojar bara.

De funkar skitbra mot små snäckor som är oönskade…
Jag tar gärna ett gäng…
Men jag har inget för tillfället att byta mot.

Men skall du skicka dem till snäckhimlen…så skicka hellre ett antal till mig…

Vill också ha.

Men har inga räkor att byta bort.

Fick PM från en medlem igår som ville ha dem, men om det skulle finnas bebisar i karet så säger jag till :smiley: :smiley: !!!

Jag skulle kanske kunna bli av med mina posthornssnäckor, men har inget att byta med.

Varför vill du bli av med dem :o ??? Posthornssnäckorna gör faktiskt väldigt mycket nytta ju i alla fall mina fina rosa :o !!!

Du blir ju av med dem om du skaffar Helenor??

Eller vad menar du??

Vad är det för posthorn du har? Det finns ju en jätteliten snäcka som påminner om posthorn fast den har inget med dem att göra egentligen, hör till ett annat släkte.
Denna lilla snäcka har skalet liggande, posthorn har skalet uprättstående.

Ska kolla när nästa dyker upp.
Kan vara så att det är liggande som du beskriver.’ :?

Helenorna har flyttat nu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !!!